Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Bloggen bevaras

Som ni förstår kommer det inte skrivas fler inlägg av Sonja själv i denna blogg, men eftersom den innehåller så mycket av Sonjas kloka tankar kommer den att bevaras.

Ni alla är välkomna hit för att ta del av Sonja.

/Janne

mars 5, 2013 Posted by | Uncategorized | 1 kommentar

I förmiddags kl 11.45 somnade min Sonja in

Sonja är unik. Den nyfikenhet, den klokhet, den envishet och den sociala förmågan i form av lyhördhet, ärlighet och lojalitet som Sonja har är sällsynt att finna i en och samma person.

För mig har det varit en enorm förmån och väldigt lärorikt att få leva tillsammans med Sonja i drygt 7 år.

Den senaste tiden har jag helt och fullt supportat Sonja hemma. Sonjas och min önskan var att hon skulle kunna avsluta sin tid hemma i sitt hus tillsammans med mig. Vi har nu genomfört detta. Klockan 11.45 i förmiddags tog Sonja sitt sista andetag i lugn och ro utan smärta eller ångest i min famn.

För mig lever Sonja vidare. Hon kommer för evigt finnas vid min sida som en trygg och pålitlig vän.

Min sång till henne.

/Janne
Läs mer om Sonja på min blogg

mars 5, 2013 Posted by | sjuk | 34 kommentarer