Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Nyrakad

Igår började mitt hår trilla av. Jag var förvarnad, min läkare hade berättat att 50% tappar håret då man får Taxol i reducerad dos. När man får normal dos tappar alla, i princip, håret.

Så jag tag kommandot som förra gången, det är inte cancern och behandlingen som bestämmer när håret ska av, det är jag. Janne hjälpte mig och vi rakade av allt med min trimmer. Jag var lite orolig den här gången, är lite kortisonrund i ansiktet, men det blev riktigt fint den här gången också. Nu måste jag leta fram alla varma mössor, hattar och sjalar från förra gången, det är ruggigt kallt ute.

Idag är det Jannes och min första bröllopsdag, bomullsbröllopsdag. Det känns fint. Det är så trevligt att vi bor ihop nu.

bredbandet från Tele2 fungerar klockrent, det har inte strulat en enda gång. Hade jag kört med Comhem hade det nog legat nere tre dygn sammanlagt om det hållit på som vanligt. Skönt att ha ett fungerande bredband.

I helgen åkte Janne och jag till Jakobsberg Centrum och tittade på Brutus Östlings nya utställning i konsthallen uppe på biblioteket. Det var väldigt vackra och personliga foton där de flesta inte ställts ut tidigare. Mest fågel men även lite däggdjur från bl a Svalbard. Janne fotade lite och det ligger på hans blogg. Utställningen hänger kvar till slutet på november och det är generösa öppentider på biblioteket, tycker jag. Även om personalen där inte gjorde det de skulle. Jag är lite intresserad av att köpa en tavla, då skulle man kontakta bibliotekets personal, men dom ville inte alls ha med det att göra. Så jag ska fundera lite till, och när jag bestämmer mig mailar jag Brutus direkt.

oktober 29, 2012 - Posted by | dator, ditt och datt, Janne, jämförelse, mattips, sambos, sjuk, utställningar

8 kommentarer »

  1. Grattis grattis på högtidsdagen!! Kramar i massor från söder!

    Kommentar av Eva | oktober 29, 2012 | Svara

  2. Hej!
    Det är tufft med sjukdomen och allt… jag håller tummarna!
    Med håret… det gjorde jag också, rakade mig själv innan de började falla…
    Krya på Dig.
    —-
    NI ÄR UNDERBARA!
    Grattis på bomullsbröllopsdagen🙂

    Kram Halina

    Kommentar av Halina | oktober 29, 2012 | Svara

    • Hej!
      Det är tufft med sjukdomen och allt… jag håller tummarna!
      Med håret… det gjorde jag också, rakade mig själv innan de började falla…
      Krya på Dig.
      —-
      NI ÄR UNDERBARA!
      Grattis på bomullsbröllopsdagen🙂

      Kram Halina

      Kommentar av Halina | oktober 29, 2012 | Svara

  3. Gratulerar på bröllopsdagen!!
    Du är söt och fin oavsett hår! Massor av kramar!
    /Mia

    Kommentar av Mia Trankell | oktober 29, 2012 | Svara

  4. oh, jag visste ju att det var nått mer att komma ihåg idag men kom inte ihåg att det var er bröllopsdag som var samma datum som Ts födelsedag. Grattis till bomullsbröllop,Kram!

    Kommentar av mariasbokliv | oktober 29, 2012 | Svara

  5. hahahahaha…. Nu gör du så där igen, klipper till med en fullständigt oväntad höger från vänster;
    ”…Jag var lite orolig den här gången, är lite kortisonrund i ansiktet, men det blev riktigt fint den här gången också. Nu måste jag leta fram alla varma mössor, hattar och sjalar från förra gången, det är ruggigt kallt ute…”

    Du är fenomenal på att hitta ljusglimtar i den mest dunkla grotta!

    Jag däremot, är dokumenterat usel på att komma ihåg diverse bemärkelsedagar, men ett Rackans Stort Grattis till er Bomullsdag + 1!!!

    Fridens
    Oscar

    Kommentar av Oscar | oktober 30, 2012 | Svara

  6. Grattis i efterskott till er bröllopsdag!🙂
    Håller med föregående insändare, att du är fenomenal på att hitta ljusglimten i situationen. En imponerande styrka, hoppas du hittade på alla vara mössor. Så du slipper frysa om huvudet, brukar själv ha kort frisyr och det kan vara lite ruggigt om huvudet denna årstid🙂
    Håller tummar att behandlingen får önskat resultat och att ev biverkningar är av det lindrigare slaget, så du kan ha energi till annat också…

    /Christer K

    Kommentar av Christer K | oktober 31, 2012 | Svara

  7. Krya på dig! Och stort grattis till ettårsdagen då🙂

    Kommentar av Mats Andersson | november 30, 2012 | Svara


Kommentera

