Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Ut med Comhem

Nu har jag kommit till skott i alla fall. Har skaffat ett bredband till G4 från Tele2. Jag får prova Tele2s gratis parallellt med Comhem i två veckor. På en vecka känns det som om Tele2 är bra mycket stabilare än Comhem. På ett sätt känns det som det ultimata vora att behålla bägge. Allt kan inte bara rasa samtidigt. Men Tele2 har ett bra upplägg på det här jag provar. Det är ett trådlöst modem med router inbyggt. Bara att koppla till ett vanligt elurtag, ta sin dator, eller ja alla sina datorer, leta fram modemets nätverk, trycka in två koder och innom en minut surfar man. Vill man vara mer rörlig tar man modemet med sig, pluggar in det i något elurtag var som helst, letar fram nätverket, knappar in sina koder och surfar, varsom helst, hos grannen, hos kompisen, på jobbet varsom helst, innom Sverige.

Om inte G4 fungerar kopplas man upp mot deras G3, och skulle det strula också är nästa steg G2, vad nu det är. Man får fritt byta abbonemang en gång i månaden innom den abbonemangsformen, har precis glömt vad det heter, med det är tre olika, jag började med mellanstorleken. Kanske jag byter upp mig till den snabbaste istället så småningom. Det skiljer inte så speciellt mycket i kostnad. Det som är så himla bra är att jag har en av deras master precis i närheten.

Och så är ju modemet så himla snyggt, vitt med blå lampor och text.

Annars så mår jag lite sämre nu sedan jag påbörjade behandlingen igen. Det känns lite tråkigt, hade mer energi tidigare, nu är jag lite låg och kräks och mår illa lite oftare. Jag ska få tredje behandlingen på torsdag, sen blir det en veckas uppehåll. Få se hur jag mår då, efter två veckor utan rävgiftet Taxol.

oktober 23, 2012 - Posted by | dator, ditt och datt, jämförelse, prylar, sjuk, testtrams

5 kommentarer »

  1. Tråkigt när det tekniska strular… beundrar att du kan så mycket om det. Jag begriper ingenting bland alla kablar som ska finnas hemma😉
    Blir handlingsförlamad när dator vill inte fungera hahaha…
    Tittar in att lämna en varm styrkekram…
    Undrar om Du tänker att besöka Vårgårda, men det kanske inte är så bra idé… mellan behandlingarna…
    Kramar Halina
    och tusen tack igen för dina fina ord om min bild på NF🙂

    Kommentar av Halina | oktober 24, 2012 | Svara

    • Hejsan Halina! Det är Janne som hjälper mig mycket med datorer, bredband mm.
      Dina bilder på NFF är så underbara, jag njuter verkligen då jag ser dom. Den med daggdroppar på den vita phloxen? är enormt vacker och stämningsfull.

      Nej jag tror inte det fungerar med Vårgårda för mig, men Janne ska dit.

      Många kramar till dig! /Sonja

      Kommentar av sonjac | oktober 24, 2012 | Svara

  2. Jaha, så kom då ännu en så’n där typisk Sonja-betraktelse som gör henne så unik i all sin skit (missförstå mig rätt…), dvs…… Hur många människor, som dessutom befinner sig i en icke avundsvärd situation, kan, orkar, vill bry sig om hur ett modem, ja just det; ett jäkla modem! ser ut????? Jo en, å hon heter Sonja! Du e otrolig, bruden…..

    För mig och många, många andra, är ett modem en ful och livlös plastlåda full med Djävulens påfund!! En styggelse som lever ett eget liv, styrt av mörka krafter… för att ibland plötsligt funka som det står i reklamen! Himla käckt!

    Kämpa vidare, mot Strulhem och rävgift…!

    Fridens
    Oscar

    Kommentar av Oscar | oktober 24, 2012 | Svara

    • Tack för de glada raderna som får mig att skratta riktigt ordentligt. Men modemet är snyggt, mycket snyggare än det från Strulhem.
      Kram Sonja!

      Kommentar av sonjac | oktober 24, 2012 | Svara

  3. tur att jag inte har det bolaget då, jag som gömmer modemet i källartrappan😉
    Kram!

    Kommentar av mariasbokliv | oktober 25, 2012 | Svara


Kommentera

