Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Comhem=problem

Jag är så fantastiskt less på Comhem. Flera gånger i månaden strular det. Antingen ligger det nere helt eller så ligger det nere på minimal fart som idag. Lyckades komma in på deras hemsida där det står att de åtgärdar något problem i området och det ska vara klart någon gång i morgon, kanske.

Annars händer inte så mycket. Vid läkarbesöket visade röntgen att hostan jag haft verkade vara lunginflammation. Men jag har slutat hosta nu, fick tid för lungröntgen för att kolla upp att det var borta nu. Där var jag i fredags.

Om röntgen och blodprover är ok ska jag testa en annan behandling. Taxol i lågdos en gång i veckan i tre veckor och sen en veckas vilovecka. Det ska vara så låg dos att jag ska slippa biverkningar, ev tappar jag håret.

Det är otroligt trevligt att Janne bor här nu. Det ger mig positiv energi, jag har börjat laga mat åt Janne till han är hemma från jobbet. Det blir vanlig husmanskost som köttfärslimpor med olika goda fyllningar, eller t ex moussaka på äggplantor. Gjorde riktigt god tsatsiki på tjock krämig turkisk youghurt till en köttfärslimpa med fetaost och oliver.

Brukar göra en enkel tomat och löksallad med lite olivolja och balsamvinäger till också.

Men idag blev det stekt mat, en batwurst, stekt ägg och stekt potatis som varit kokt innan. Janne tyckte det var riktigt gott.

Någon gång ska jag göra lasange, det är så bra att frysa.

Mina minifiskar i de två små karen mår kanon, de lever på nykläckt artemia. Dom börjar få riktigt fina färger nu, och vekar må väldigt bra.

Nu blir det spännande att se om Comhem lämnat tillräckligt med fart för att få ut det här blogginlägget. Dom måste tappa enormt mycket kunder när det alltid strular. Det hjälper liksom inte att kundtjänsten är trevlig när de inte har en produkt som fungerar.

oktober 7, 2012 - Posted by | akvaristik, Janne, sjuk

7 kommentarer »

  1. Säga vad man vill om Telia…Felia får de ju heta ibland och dyra kanske de är också…vet ej men peppar peppar så har jag nästan aldrig haft några problem med dem…gillar att det funkar liksom och då får det gärna kosta lite mera…och nu har vi skaffat digitalteve – Telia också och även där har det funkat bra förutom när jag skulle installera grejorna för några veckor sen…just då var det strul med det digitala som låg nere ett dygn men men…nu har det funkat bra sen dess…🙂

    Steffe

    Kommentar av Steffe | oktober 8, 2012 | Svara

    • Jag ska byta bredband snart, orkar inte med Comhem längre.

      Kommentar av sonjac | oktober 11, 2012 | Svara

  2. Hade dom i början men det strulade jämt, det kunde till och med ligga nere i 1 månad och någon form av kompensation var det inget tal om bara att betala, jag bytte till Bredbandsbolaget efter ca 1 år då hade jag fått mer än nog av Com Hem😦
    Bredbandsbolaget rullade i princip på utan problem har haft dem i 4 år nu, bara något enstaka avbrott på max 1 timme har det varit🙂

    Anja

    Kommentar av Anja | oktober 9, 2012 | Svara

    • Jo jag ska byta bredband snart, orkar inte med Comhem längre.

      Kommentar av sonjac | oktober 11, 2012 | Svara

      • Det gör du rätt i, idéen med 2 hål i väggen är väl bra men det ska fungera med liksom😀

        Kommentar av Anja | oktober 11, 2012

      • Ja precis, grundiden är ju bra.

        Kommentar av sonjac | oktober 12, 2012

      • Japp, säger min son med men det verkar ligga i vaggan fortfarande😀

        Kommentar av Anja | oktober 12, 2012


Kommentera

