Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Mina småakvarier

Akvariet ovan på på 12 liter, det innehåller förutom växter lite posthornssnäckor, White pearlräkor och några olika Boraras, som merah och en till jag precis glömt namnet på.

 

Det här akvariet är större, på 25 liter. Det har varit igång i över fem år, jag gör vattenbyten och ansar växter ibland. Det finns posthornssnäckor, körsbärsräkor, Boraras uropthalmoides och B.maculatus.

september 14, 2012 - Posted by | akvaristik

4 kommentarer »

  1. Under skoltiden drömde jag om akvariet som kan byggas runt vardagsrum🙂 Hade ingen aning om vattenmassorna😉
    Som många drömmar fick akvariedröm vänta länge…
    Min sambo har ett fint akvariet med fiskar så jag fick akvariet på köpet😉
    Tycker det är roligt med vattenväxter, sniglar och små fiskar, och akvariet ger så fint ljus i rummet.
    Tänker på Dig ofta och följer det vad du skriver… Håller tummarna och skickar varma stödjande kramar till Er båda
    Halina

    Kommentar av Halina | september 14, 2012 | Svara

  2. dina akvarier är så fina! Gillar att de är så lummiga!

    Kommentar av mariasbokliv | september 14, 2012 | Svara

  3. Men jösses så fina!

    Ett jobbyte har gjort att jag äntligen har kunnat tömma ett par bokhyllor med järnvägsprylar därhemma -man kanske skulle ploppa in ett litet akvarie på något av hyllplanen istället? Ett sådant där tolvliters kanske, med några roliga snäckor och kanske några vattenskalbaggar och så.

    Frestande…🙂

    /Joakim C.

    Kommentar av Joakim C. | september 15, 2012 | Svara

  4. Jaaaaaaaaaaa :)))) Så roligt att få se dom Sonja!! Och så vackra!! Posthornssncäkor får jag slå upp, dom är jaginte säker på hur som ser ut🙂

    Så jättekul att få se detta!!

    Varma kramar till dig!

    Kommentar av Tammy | september 19, 2012 | Svara


Kommentera

