Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Här-och-därbos blir sambos

Janne och jag flyttar ihop nu, det blir så att Janne flyttar in i mitt lilla hus i Vallentuna och har kvar lägenheten som övernattningslägenhet ett tag. Det här kommer att bli så bra så. Jag blir inte frisk, utan så småningom sjukare och att ha min älskade Janne här som hjälp och stöd känns som en enorm lättnad.

Vi tar det lite långsamt, finns ingen tidspress. Jag har lagt ner så många akvarier nu så utrymme finns, Janne får ett av rummen som han kan ha alla hobbygrejer i, som alla datorer, gitarrer, kamerautrustning och alla grejer till kurserna.

Jag ska rensa ut ordentligt i klädkammaren så halva blir ledig för kläder. Flytta runt och greja med mina Billybokhyllor så det blir plats för en TV, spännande, jag har aldrig haft någon egen TV egentligen. Bara haft tillgång till när jag bott tillsammans med folk tidigare.  Det har aldrig kännts som något nödvändigt, mest skräp verkar det som. Fast friidrott och dressyr är ju lite kul, och naturprogram. Det finns så mycket kanaler nu för tiden.

 

augusti 30, 2012 - Posted by | Janne, sambos

12 kommentarer »

  1. Hej!

    Det tycker jag var på tiden! Det gör ni helt rätt i. Det är bara att gratulera! Fortsätt nu att ta hand om varandra. Vilket trevligt projekt att ägna sig åt!

    Kram på er!
    Inger o Bosse

    Kommentar av Inger Linde | augusti 30, 2012 | Svara

    • Ja det är på tiden, att vi inte gjort det tidigare beror på mitt extremt stora akvarieintresse som jag haft i 35 år, 16 akvarier tar plats, speciellt när man som jag hållit på och odlat fisk, och räkor också😉
      Nu ska akvarierna bort och Janne in stället, det känns väldigt bra.
      Kram tillbaks till er!

      Kommentar av sonjac | augusti 30, 2012 | Svara

  2. Grattis, även om orsaken är trist. Jag är glad över att du har Janne som stöd (och budfirma😉 ).
    Jag skulle klara mig fint utan TV men dator o internet däremot… jag får abstinens efter några timmar. Kram!

    Kommentar av mariasbokliv | augusti 30, 2012 | Svara

    • Jag håller med dig till 100 % TV är helt onödigt, men datorer och bredband måste jag ha, gärna många datorer, och böcker förstås.
      Kram till dig!

      Kommentar av sonjac | augusti 30, 2012 | Svara

  3. Att flytta sammans låter ju eg himla trevligt. Ni har varandra nära varje dag. MMmmm låter som ett bra beslut. *kram* på er båda.

    Ps. Tv kan man leva utan helt klart … håller med Maria att det skulle vara svårare utan dator och internet … tidens gång mao.

    Kommentar av Iréne Södergren | augusti 30, 2012 | Svara

    • Ja visst har det gått fort fram med datorberoendet. Det vill jag inte vara utan.
      Det här kommer att bli så bra så. Janne och jag har ju så roligt tillsammans, mycket skratt är det hela tiden, vi bryr oss om varandra.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | augusti 30, 2012 | Svara

  4. Sonja beskriver hur hon skall bereda plats för mig…

    Jag kräver inte mycket utrymme i huset. Om jag bara får vara tillsammans med henne är jag helt nöjd.

    Kommentar av Janne Arleklint Cygnel | augusti 30, 2012 | Svara

    • Klart du ska ha med och få plats för det du vill, vi tar det lite pö om pö så får du invadera en bit i taget liksom. Jag ska slänga så mycket av mina kläder så du får nog, hoppas jag, vänstra sidan av klädkammaren. Det är min målsättning, i alla fall. Men vi måste åka till Hagby många svängar tror jag, med det jag vill bli av med.

      Kommentar av sonjac | augusti 30, 2012 | Svara

  5. Grattis! Det låter toppen att ni blir sambos!
    Kram från Mia.

    Kommentar av Mia Trankell | augusti 30, 2012 | Svara

    • Tack Mia, ja det kommer att bli bra det här. Det är roligt, och rörigt.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | augusti 30, 2012 | Svara

  6. Underbart att höra, för det är ju liksom lite lättare att prata och skratta med en människa än med en fisk.
    Stort lycka till från den anonyma läsaren Anne i Mantorp.

    Kommentar av Anne-Cathrine Svensson | augusti 31, 2012 | Svara

  7. Så fantastiskt roligt att ni äntligen ska bo tillsammans och får rå om varandra hela tiden.😉 Det är så skönt att ha någon nära och krama om när man inte mår riktigt bra.

    Dina spindelbilder är förresten riktigt fina.🙂 Har märkt att vi har många spindlar, i olika storlekar och tjocklekar, i vår nya lägenhet. Jag brukar låta dem vara för jag tycker att de är riktigt coola.😉

    Många kramar till er båda
    Linda

    Kommentar av muppins | september 1, 2012 | Svara


Kommentera

