Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Bilder var det länge sedan jag lade upp

Nu är det korsspindlarnas tid, jag har hittat denna gula korsspindel i min ena rabatt. Den är lite blyg, och vädret är lite regntungt så den vill inte samarbeta. Men man ser lite av den fantastiska färgen den har i alla fall. Kanske jag kan få till en bättre bild så småningom. Man skulle kunna locka fram den genom att kasta in något i nätet kanske?

En av mina asblommor har slagit ut, den har inte blommat på många år, har stått för mörkt. I våras flyttade jag den till en glashylla i ett soligare fönster.

Jag fick besök av nära och kära vänner för ett par veckor sedan, de hade med denna vackra blåfärgade brudorkidée. Det är mycket delade meningar om färgade blommor, jag tycker den är snygg, men vet att den kommer att bli helt vit så småningom. Det som är mer oseriöst är att det inte står en rad någonstans att den är färgad, den har tom ett namn som pekar på att den faktiskt är blå, Blue Royal, det är lurendrejeri. Men som sagt, jag gillar den.

Jag är lite piggare nu, smärtlindringen fungerar bra, jag har morfinplåster, och fyller på med morfin från pumpen och subcutana sprutor med buscopan fem gånger per dygn. ASiH-systrarna förfyller fem sprutor varje morgon så kan jag spruta mig själv när det behövs, suveränt.

augusti 21, 2012 - Posted by | blommor, insekter, sjuk

1 kommentar »

  1. Hej Sonja,
    Förlåt att det blir långt mellan gångerna här, men jag kollar in din blogg rätt regelbundet i alla fall. Ledsamt att de inte får nån ordning på din mage. Låter bra att du i alla fall kan komma ut lite nu i alla fall och att du inte behöver ha så ont.
    Här har vi haft en riktig pärs med Truls. Han låg innan för kattluckan och hade fått en stroke förra torsdagen. Vi var helt säkra på att det var färdigt, men han repade sig igen och efter en veterinärkoll i måndags så beter han sig friskare än på länge. Jag vet ju att han är väldigt gammal så det är bara att försöka ta en dag i taget.
    Sköt om dig och hälsa Janne
    /Per

    Kommentar av Per | augusti 24, 2012 | Svara


Kommentera

