Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Upp och ner

Det händer inget speciellt, en del dagar mår jag rätt bra och grejar ute på tomten lite med att vattna, klippa bort överblommat och kantklippa runt buskar. Janne sköter gräsmattan och den är å himla fin nu. Han letade fram min gamla cylinderklippare, en Klippo, och det blir ju bra när man klipper me en sådan. Det verkar gå fotare också när han slipper hålla koll på en elsladd.

Andra dagar mr jag pyton och kommer knappt ur sängen. Har krampsmärtor i tarmarna, kräks och håller på. Jag har fått lite mer ont nu, inte alls varje dag men då och då vaknar jag av det. Mot krampsmärtorna har jag fått injektioner av något som heter Buscopan. Det hjälper riktigt bra. Jag ska även gå upp lite i styrka på morfinplåster i em.

Som läget är nu får jag näringsdropp på natten, från ca 20 till 09.

Sen får jag ett glykosdropp direkt efter och det tar ungefär 2,5 timmar. Därefter är jag dropp och slangfri kanske 8 timmar. Det är väl hyfsat ändå.

Janne åkte till Borås och firade sitt barnbarns ettårsdag och namngivnng i helgen. Han fotade och filmde så jag har fått vara delaktig lite också.

juli 30, 2012 - Posted by | Janne, sjuk

9 kommentarer »

  1. Så ofattbart jobbigt! Tänkte på dig i fredags när vi var på Eremitaget i st:Petersburg och ditt underbara fotografi av granatäpplet. Styrkekramar från din vän

    Kommentar av Eva Ehrnström | juli 30, 2012 | Svara

    • Tack Eva, min vän!

      Kommentar av sonjac | juli 31, 2012 | Svara

  2. ”…Det är rätt hyfsat ändå…”
    Du upphör aldrig att förvåna med din positiva inställning och fighting spirit! Du skulle göra succé som Livscoach, eller va tusan titeln kallas för. Tycker du och Janne tillsammans ska skriva en bok, med bilder, om din pågående kamp och aktuella livssituation. Är helt övertygad om att ett dylikt verk skulle hjälpa en massa människor i liknande situationer som du/ni befinner er i. Kämpa på! Fan vet om inte cancern i dig undrar ”va fan ere här för brud egentligen???” och ger upp och lämnar dig i fred för gott snart…😉

    Fridens
    Oscar

    Kommentar av Oscar | juli 31, 2012 | Svara

    • Gissa om jag blir glad och får massor av positiv energi av dina underbarar kommentare, Oscar!
      Hälsa Packi så mycket också, kram till er båda!

      Kommentar av sonjac | juli 31, 2012 | Svara

  3. Håller med Oscar fullt ut! Skriv en bok! *kramkram*

    Kommentar av Iréne Södergren | juli 31, 2012 | Svara

  4. Jag tror som Oscar att en bok skulle vara till glädje för många, men energin att göra det jobbet finns nog inte nu. Däremot kan vi säkert bli bättre på att fotodokumentera.

    Kommentar av Janne Arleklint Cygnel | juli 31, 2012 | Svara

    • Jag skulle kanske kunna prata in texter, tankar mm. Men hur gör man det nu för tiden? Förut fanns ju bandspelare med en mick.

      Kommentar av sonjac | augusti 1, 2012 | Svara

      • min mobil har sånna funktioner o det borde ju funka med en mikrofon kopplad till datorn o nått program? kram!

        Kommentar av mariasbokliv | augusti 1, 2012

  5. Hej Sonja,
    Vi saknar dig på jobbet. Vi hade som du kanske hörde en liten reunion med cip 6:an för några veckor sedan. Vi saknade dig där med och vi kom på oss själva att ingen visste riktigt hur det var med dig. Jag tipsade om din blogg och fler skulle söka reda på den.
    Jätteknasigt att ingen har hört av sig till dig men det är väl som allt annat här i livet att det bara rullar på…
    Jag ser iaf att det verkar gå upp och ner för dig. Jag hoppas mest upp förstås🙂
    Sköt om dig och kämpa på!! Vi tänker på dig allihop på jobbet.
    Många styrkekramar
    Anna Wickbom

    Kommentar av Anna Wickbom | augusti 13, 2012 | Svara


Kommentera

