Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Mår lite bättre

Nu mår jag lite bättre, inte med magen. Den är lika dum som förut och jag kräks då och då. Men jag har lite mer energi och vilja.

Janne och jag åkte iväg och köpte två plantor till mina urnor igår efter jag blivit fri från alla dropp. Det blev en större fylld dahlia till krukan där jag hade pnseer i våras. Penseerns klippte jag ner tidigare och satte i en rabatt istället. Utom en som fick stå kvar tillsammans med dahlian.

Köpte en box med sex plantor lejongap också, blandade färger. Ingen med utslaget än, men några har knopp. Tog bort mina frösådda grekiska lövkojor ur en kruka och tryckte ner lejongapen, med reseda kvar i en ring på utsidan om gapen.

Även idag känns det rätt ok. Har fortfarande ett glukosdropp men inte så mycket kvar i det.

I morgon ska jag och Janne på läkarbesök på Radiumhemmet inför behandling fyra. När jag fått den, inget spikat datun än som jag vet, då blir jag nog sämre igen ett tag.

juli 17, 2012 - Posted by | blommor, sjuk

12 kommentarer »

  1. Ååååh så gôtt och ”se” dej här igen. Allt gott till dej och *kramkram* att du får vara pigg nu!!!!! /Iréne

    Kommentar av Iréne Södergren | juli 17, 2012 | Svara

    • Hoppas jag med🙂

      Kommentar av sonjac | juli 17, 2012 | Svara

  2. Satt nyss och tittade på några bilder på nyckelpigor, där några regndroppar fastnat i deras vackra skal…, och min första tanke var – efter regn kommer solsken säger dom! Och så ska det vara, efter svåra tider blir allt bättre igen!

    Kramar Tammy

    Kommentar av Tammy | juli 17, 2012 | Svara

    • Tack för dina kloka ord Tammy.

      Kommentar av sonjac | juli 17, 2012 | Svara

  3. ”envisa människa” brukar inte vara en komplimang men jag tror det är det i ditt fall Sonja! kram!

    Kommentar av mariasbokliv | juli 17, 2012 | Svara

  4. Macro-Bönan Tammy slog verkligen hammar’n på spika-jäveln med sina rader här ovan!!! Håller fullständigt med!

    Jag vet inte vad jag ska säga egentligen, men ditt (och Jannes) öde till dags dato är bara så j*vla fel!! Jag och Packi tänker på dig/er och hoppas, nej utgår ifrån, att du inom en snar framtid åter är på banan och ger fingret åt denna skit som drabbat dig. Mitt i all denna bedrövelse uppvisar du en fighting spirit,en optimism, som går utanpå det mesta här i livet. Är bara så kadrullan-impad!!! Själv blir jag olycklig för köerna på Essingeleden…….. Snacka om olika perspektiv här i livet………………………… Shame on me!

    Kör så’ré ryker nu, bruden, å kom snart tillbaka i gammal god stil!

    Fridens
    Oscar & Packi

    Kommentar av Oscar | juli 18, 2012 | Svara

  5. Vad bra att du mår lite bättre. Har du provat Symbioplex? Det innehåller nyttiga bakterier för tarmen, har fungerat bra på mig de perioder jag haft problem med magen och illamående.

    Kommentar av Eva | juli 18, 2012 | Svara

  6. Åh, så härligt att läsa att du är lite piggare!🙂 Jag är också väldigt imponerad över hur du verkar hantera din situation, Sonja. Själv går jag här och beklagar mig över att möblerna inte passar i nya lägnheten…jag ska inte klaga mer.😉 Håller tummarna stenhårt för att din mage också ska rätta till sig så småningom så du blir ännu piggare.🙂

    Många kramar
    Linda

    Kommentar av muppins | juli 18, 2012 | Svara

  7. Jag vill passa på att tacka er alla för era omtänksamma ord. Just nu är Sonja helt beroende av sin dagsform. En dag upp en eller två dagar ner.

    Sonja är, som vi alla vet, imponerande stark i denna jobbiga och kritiska situation, men jag vet också att era glada tillrop är väldigt mycket värda för henne.

    Tack!

    Kommentar av Janne Arleklint Cygnel | juli 18, 2012 | Svara

  8. Kämpe där!

    Kommentar av elexidor | juli 19, 2012 | Svara

  9. Jag hoppas innerligt att du snabbt blir piggare av nästa behandling.
    Håller tummarna stenhårt.

    Kommentar av Mian | juli 20, 2012 | Svara

  10. Hej tjejen, vad skönt att höra att du mår lite bättre. Hoppas nästa behandling gick bra. Åker hem från Vilhelmina i morgon söndag. Kram CD….🙂

    Kommentar av CD | juli 21, 2012 | Svara


Kommentera

