Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Lite fil och en miniutställning

Det händer inte så mycket. Jag provar lite olika lösningar för att kräkas mindre, det går sådär. Men magen har börjat röra lite på sig, den låter mer mm. Jag har provat att äta pyttelite fil, det verkar funka ibland.

Köpte en liten burk CocaCola igår, skakade ur all kolsyra och sippade i mig. Sååå gott, men den kom upp igen senare. Fast det var en njutning att dricka den i alla fall.

Kokade ett ägg och åt med salt också, idag. Hittills har det funkat.

Jag har fått ställa ut några inramade foton på Bylehemmet. Det är en sköterska på ASiH som har en konstgrupp där på Bylehemmet… eller hette det Bylegården. Hon ville att jag skulle ställa ut 5-6 bilder under ett par veckor. Kul, både för de patienter som är inlagda där och för läkare och sjuksystrar som går förbi. Alla verkar ha sett dom och tycker det är fina bilder.

Det blev en landskapsbild från Island, en lunnefågel, en fjäril, en trollslända, en skakbild på en gran i fint ljus och en isbild (iskatten med råttan).

Bylehemmet är både hospice och ett ställe man kan få vila upp sig lite på om man får väldigt tuffa behandlingar. Väldigt mysigt och hemtrevligt. Där skulle jag kunna tänka mig att tillbringa tid någon gång i framtiden om det skulle bli aktuellt. Det var fint att få se det. Om jag blir lite mer rörlig skulle jag vilja vara med i konstgruppen.

juni 14, 2012 - Posted by | sjuk

13 kommentarer »

  1. Fotoutställning så trevligt!! Dina bilder är så fina så de kommer att glädja besökarna!

    Kommentar av Ingela | juni 14, 2012 | Svara

    • Tack ska du ha, jag blev verkligen glad att bli tillfrågad.

      Kommentar av sonjac | juni 15, 2012 | Svara

  2. Dina bilder är exceptionella! Underbart om fler får se dem!

    Kommentar av Mia Trankell | juni 14, 2012 | Svara

    • Verkligen en kul grej som piggat upp mig. Janne och jag åkte det och tittade förra helgen.

      Kommentar av sonjac | juni 15, 2012 | Svara

      • En sak som hänger lite över mig är att jag inte bytte ut mitt foto på jobbet då jag mådde bättre. Kryar jag på mig så ska jag göra det, den där snöiga blåsippan kan ni nu😉

        Kommentar av sonjac | juni 15, 2012

  3. Man tänker inte riktigt på hur avancerad magen är förrän det är något som krånglar. Håller tummarna för att den blir lite mer sammarbetsvillig! Har du fått några tips av dietist den här gången?
    Kul med en miniutställning! Dina bilder är så fina så det är kul att fler får njuta av dem. Jag fotar nästan bara med mobilkamera nu pga lathet men har faktiskt börjat kika på systemkameror igen. (Om det blir nått av det är en annan femma)

    Kommentar av mariasbokliv | juni 15, 2012 | Svara

    • Nej ingen dietist än, det får väl bli senare. Jag har papper mm från henne kvar sedan tidigare.

      Kommentar av sonjac | juni 15, 2012 | Svara

      • tänkte bara att hon kanske hade bra tips på snälla saker att lura igång magen med…

        Kommentar av mariasbokliv | juni 16, 2012

      • Det har hon, fil t ex. Jag kollar upp det mer sen.

        Kommentar av sonjac | juni 16, 2012

  4. Hej min vän, förlåt att jag inte skrivit så mycket men jag tänker på dig och läser även här lite då och då… skönt att det är bättre även om det går väldigt sakta. Stor kram🙂

    Kommentar av CD | juni 16, 2012 | Svara

    • Hej CD! Tänker på dig med. Vi får ta igen när jag kryat på mig lite mer.
      Många kramar Sonja!

      Kommentar av sonjac | juni 17, 2012 | Svara

  5. Du kämpar på tappert, som vanligt imponerad hur du kämpar på och håller en positiv instänllning. Roligt att du får ha en liten mini utställning, kommer med största säkerhet att glädja både besökare och personal.
    Krya på dig och önskar dig en så bra sommar som du kan ha det under omständigheterna…
    /Christer K

    Kommentar av Christer K | juni 20, 2012 | Svara

    • Tack Christer! Just idag känner jag mig mycket bättre. Hoppas det är en positiv trend.
      Det är otroligt kul med lilla utställningen. Tror all personal varit där och tittat. Alla är så förtjusta och gulliga ochgillar vad de ser. Jag trodde inte det skulle bli så enormt populärt.
      Hälsningar!

      Kommentar av sonjac | juni 20, 2012 | Svara


Kommentera

