Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Varken upp eller ner

Ja nu händer inte så mycket varken positivt eller negativt. Jag kräks inte men är mer spänd i buken, nertill. Jag kanske har fått mer bukvätska av att jag fått glucosdropp dagtid då jag spydde. Jag är några cm större runt buken igen, 91 cm. Det var så mycket då jag var sämst tidigare. Men sen gick det ner till 87 cm. Så nu när jag inte spyr och inte får extradroppet kanske det smalnar ner lite igen😉

Nu när jag inte är fjättred till droppet dagtid försöker jag komma ut på en promenad i området en ng om dagen.

Usch det här är lite tråkigt, det måste jag erkänna. Jag vill kunna börja äta lite igen, och få tillbaks min mage. Inte den här ”lermagen” jag har nu som en oformlig klump.

Jag har kommit på något gott att dricka i alla fall. Gurkskivor och is i ett glas kallt vatten.

juni 8, 2012 - Posted by | sjuk

8 kommentarer »

  1. Kram till dig!!!! Melon i vattnet kan nog också vara läskande🙂

    Kommentar av Ingela | juni 8, 2012 | Svara

    • Det låter kanongott det med.

      Kommentar av sonjac | juni 9, 2012 | Svara

  2. Jag har precis gjort syrensaft. Hade jag bott närmare så skulle jag bums ha kommit förbi med ett smakprov.

    Kommentar av Mian | juni 8, 2012 | Svara

    • Syrensaft, vad spännande. Det har jag aldrig provat.

      Kommentar av sonjac | juni 9, 2012 | Svara

  3. Jo det smakar syren, men absolut inte på ett ”parfymigt” sätt.
    Jag är verkligen jätteförtjust i smaken, nästan lika gott som fläder – om man nu gillar det🙂

    Kommentar av Mian | juni 10, 2012 | Svara

    • Ja flädersaft har jag gjort och gillar. Jag ska tänka på syrensaft nästa år. I år känns det som de är utblommade här överallt nu.

      Kommentar av sonjac | juni 11, 2012 | Svara


Kommentera

