Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Två bättre nätter på raken

Nu har jag mått bättre två, snart tre, nätter på raken. Jag får Betapred också och det verkar som det funkar ihop med det andra. Jag slipper kräkas på nätterna i alla fall, men börjar må illa på fm igen. Nu ska vi lägga om vilka tider jag får sprutorna så det blir på ett jämnare intervall så kanske det ordnar sig det med, hoppas det.
Betapreden gör att jag blir piggare också, så idag har jag matat fiskar och vattnat blommor inne, torkat lite droppkladd på sovrumsgolvet, kikat på uteblommorna lite och kollat posten. Klädde tom på mig och bäddade sängen, har legat i soffan ikväll och kikat på ett par DVD-filmer. Disneys ”Robin Hood” och ”Den Engelske Patienten”, min absoluta favoritfilm. Vet inte hur många gånger jag sett den genom åren, kanske 15-20 ggr.

I morgon är det helgdag och då kommer Janne hit och håller mig sällskap och servar lite. Det blir trevligt.

Nu är klockan 00:45 och jag ska sova lite.

juni 5, 2012 - Posted by | sjuk

3 kommentarer »

  1. Skönt med små ljusglimtar! Önskar dig en fin 6 juni. :)) Kram

    Kommentar av Mia Trankell | juni 6, 2012 | Svara

  2. Ja det är så skönt, jag tar en dag i taget och idag har också varit en bra dag. Janne kar klppt gräset, det har varit sol och lagom varmt. Vi tog en liten promenad i området, jag hoppade över vätskedroppet eftersom jag inte spytt så jag har varit fri från 13-19 idag.
    Hoppas du också fått en fin dag. / kram Sonja

    Kommentar av sonjac | juni 6, 2012 | Svara

  3. Det glädjer mig att höra att du har haft en bra dag.

    Kommentar av Mian | juni 6, 2012 | Svara


Kommentera

