Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Koppla ur droppet igen

Lite senare samma dag, idag, fick jag träna lite till på mitt dropp. Jag drog upp koksaltlösning i sprutor, kopplade loss droppet, spolade med 100 ml koksaltlösning och lade ett heparinlås. Det var samma syster från ASiH som jag fick öva med igår, det känns väldigt tryggt. Det kommer att vara samma syster i kväll då droppet ska kopplas in igen, så mår jag hyfsat får jag öva lite till.

Idag ar det regnat på ordentligt flera gånger. Lite åska på håll hördes också. Det är perfekt för gräsmattan och gödningen. Men jag hoppar över promenaden, är lite låg fortfarande och magen lever om ordentligt. Men jag har egentligen inte ont, inte nu i alla fall🙂

Nu måste jag i alla fall ut en kort sväng och flytta regnmätaren. Såg att den hamnade lite väl nära en hög buske.

maj 31, 2012 - Posted by | sjuk, trädgård

2 kommentarer »

  1. Så duktig du är med grejerna Sonja! Du kanske kan jobba med det där sedan!
    Låter så trevligt med dina växter också … i år har jag inte planterat något alls. Ska flytta men jag tar med mej de flesta perennerna ändå. Dem kan jag inte vara utan.
    *kram-kram-kram* till dej!

    Kommentar av Iréne Södergren | maj 31, 2012 | Svara

    • Gamla fina perenner ska man vara rädd om. Det behövs inte mycket att ta med då man flyttar. Man vill ju varken skövla eller ha för stora plantor att flytta och sen plantera. Men mycket kan vara svårt att hitta i plantskolor, om det gäller riktigt gamla sorter med speciell färg mm.
      Kram Sonja!

      Kommentar av sonjac | juni 6, 2012 | Svara


Kommentera

