Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Behandling nr 2 avklarad

Det gick bra i går på Radiumhemmet men jag blev kollosalt trött av Tavegylen. Det var bra för då kunde jag sova bort mesta tiden.

Jag var bra seg hemma sen också och gjorde inte många knop. Det har blivit ett väldigt liv på mina tarmar nu, de råmar, gurglar och bubblar. Jag tror det är bra, det tyder på att det händer något med dom, att de börjat röra på sig mer. Jag hoppas det är så i alla fall.

Sent på kvällen innan jag skulle lägga mig tog jag en Piggelin men då kom ett litet bakslag. Jag spydde upp den rätt snabbt, men bara den. Annars har jag bara spytt då jag hade så ont, och det kan ha berott på att jag fick så mycket morfin. Sen var det mer än en vecka sedan jag gjorde det innan dess. Det känns också positivt.

När jag skulle lägga mig hade tempen ute gått ner till endast 4 plusgrader. Jag vågar inte chansa så jag täckte clematisen och en kruka bredvid med stora biten fiberduk som var kvar. Sen fanns det en liten bit till, den passade precis på sommardahlian och lade jag ett badlakan på sista krukan där snöflingan och ringblommor samsas. Funderar på att sätta dit annat än ringblommor, få se. Skulle ju vilja ha några lejongap också.

Oj vad fint mitt gullregn på framsidan är nu. Men ännu snyggare är min Sibiriska ärttörnebuske på baksidan. Den har jag fått så tät och fin och den blommar enormt mycker. Humlorna älskar den och det sitter ofta talgoxar i den som letar efter småkryp.

maj 30, 2012 - Posted by | blommor, sjuk, trädgård

1 kommentar »

  1. tänkte precis skriva o fråga hur det gått, skönt att det verkar ha varit en hyfsat smidig behandling…
    Jag satte sambon på att fräsa upp landet igår (har inte hunnits med tidigare) så nu ska jag snart kunna plantera ut lite av det försådda… gör ett försök med majs igen men ska försöka täcka med fiberduk så chocken över utsättningen inte blir så stor

    Kommentar av mariasbokliv | maj 30, 2012 | Svara


Kommentera

