Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Sov gott i natt

Jag har helt sluppit den där konstiga smärtan, så i natt sov jag väldigt bra, och länge.

I morgon ska jag på läkarbesök till Radiumhemmet. Mitt senaste blodprov var inte tillräckligt bra. Jag hade ett Hb på 90 och gränsen för att få behandling ligger på 100. Så idag har jag fått två påsar blod. Jag fick genast mycket bättre färg i ansiktet. Jag tyckte jag var lite grönskimrande tidigare, nu är jag lite mer rosig istället.

Syster som gav mig blod är riktigt trevlig, som alla andra. Men just den här sköterskan har två roller på ASiH, hon håller också i en bild/skapargrupp som träffas en gång/veckan i deras lokaler. Det här är nytt för mig, fanns inte då jag var sjuk förra gången. Om jag bara börjar må bättre så jag orkar cykla lite längre och orkar ”vara uppe” och inte behöva lägga mig och vila hela tiden så ska jag ta mig dit. Det låter väldigt spännande.

Iom hon är så intresserad av bild/bildspråk mm så satt vi och kikade på lite av mina bilder på bloggen, insekter och Islandsbilder. Hade några filmsnuttar från Island också som hon gillade. Dessutom hade hon köpt glass åt oss, en Magnum till henne och en Piggelin åt mig. Jag åt upp hälften och lade resten i frysen. Än har inte magen protesterat.

I morgon ska jag åka in till RH och ta nytt blodprov en dryg timme före läkarbesöket. Jag hoppas att det funkar så att jag kan få behandling nr 2 på tisdag.

maj 27, 2012 - Posted by | sjuk

1 kommentar »

  1. Vilken härlig syster som varit hos dig! Tänk att ge sig tid o intresse! Så ska det vara!
    Bildverkstad låter kul😃väntar m spänning på rapport om detta
    Hoppas allt går bra så du får din behandling
    Kram

    Kommentar av Ingela | maj 27, 2012 | Svara


Kommentera

