Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

En dålig natt

Fy vad jag har mått dåligt i natt. Det började med att jag fick lite ont på ryggen lite nedanför ena skuldran. Sen bara ökade smärtan och jag kräktes. Jag tog lite morfin, det hjälpte inte. Tog lite till efter någon timme och efter ytterligare någon timme två doser samtidigt. Det hjälpte inte alls och jag kunde inte vända mig i sängen längre.

Ringde ASiH och pratade med nattsköterskan. Hon kollade vad jag hade för smärtstillande utskrivet och tipsade om två olika stolpiller jag hade hemma. Om det inte hjälpte inom 30 min skulle jag ringa igen så skulle hon ringa vidare till läkarjouren. Det hjälpte inte, hon ringde läkaren och sen tillbaks till mig. Hon kom sen över och gav mig mer morfin intravenöst. Efter 20 min hade det inte hjälpt och jag fick en dos till. Nu dämpades smärtan och hon åkte iväg, men sa att jag skulle ringa direkt om smärtan kom tillbaks. Det gjorde den och hon kom hit igen, jag fick två doser igen med 20-30 min mellanrum.

Nu kunde jag slumra lite, kl var väl 05 någonting. Men jag vaknade efter någon timme av att smärtan var tillbaks lika starkt. Jag ringde igen, hon kom och gav mig två doser igen och nu började det kännas något bättre, spydde igen.

Efter den här tredje gången kunde jag slumra till lite och när jag vaknade till vid 8-tiden hade nästan all smärta försvunnit, och nu vid 12-tiden känner jag ingenting längre. Så otroligt skumt. Jag undrar vad som hände.

maj 26, 2012 - Posted by | sjuk

6 kommentarer »

  1. Usch, jag blir så himla ledsen när jag läser att du har mått så dåligt…😦 Hoppas att det bara var något tillfälligt och att smärtan håller sig borta.

    Många kramar
    Linda

    Kommentar av muppins | maj 27, 2012 | Svara

    • Det skulle kunna vara någon nerv som kom i kläm eller något. Nu känns det ingenting längre, skumt, men bra.

      Kommentar av sonjac | maj 27, 2012 | Svara

  2. fy, vilken jobbig natt du haft! Skönt att du får så bra hjälp fr hemsjukvården o hoppas att du slipper fler sånna känningar!
    Jag bliv lite inspirerad av ditt krumbloggande o har satt ärtor och bondbönor i var sin kruka, tänkte att jag skulle testa om det blir så snyggt som jag inbillar mig😉

    Kommentar av mariasbokliv | maj 27, 2012 | Svara

    • Rädisor måste ju också vara perfekt i krukor om man vill. Man kan ju så i kvartar med lite fördröjning.
      Kram Sonja!

      Kommentar av sonjac | juni 6, 2012 | Svara

  3. Hej Sonja!
    Sitter här mitt i en symfoni av fågelkvitter och kom då att tänka på dig. Var länge sedan jag besökte din sida och blir ledsen när jag läser om din smärta och svärta. Krya på dig och jag hoppas att få se dig på Cst någon dag.
    Mats S. förarkollega

    Kommentar av Mats | maj 27, 2012 | Svara

    • Tack ska du ha. Jo jag måste ta mig förbi Cst när jag mår bättre. Åh vad jag önskar jag fick vara med om allt som händer nu med t ex Uppsalatrafiken. Jag vill verkligen åtminstone åka med någon fram och tillbaks några gånger. Och åka till Arlanda, vad coolt att kunna åka pendel dit.
      Det är bra fint med alla fåglar nu, jag har talgoxar som häckar innanför min vardagsrumsvägg uppe vid takfoten. Så gulligt. Dom har värsta täta busken med insekter utanför bostaden så det blir inte så långt att flyga när de matar ungarna.
      Kram Sonja!

      Kommentar av sonjac | juni 6, 2012 | Svara


Kommentera

