Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Lite låg igen

Det går lite uppåt och nedåt. Nu har jag varit väldigt låg i två dagar och är fortsatt låg idag. Ligger mest på sängen eller soffan och slumrar, surfar, läser lite deckare och lyssnar på radion.

Jag får nu ett något mindre dropp så jag blir fri ett par timmar längre. Det känns bra, jag har inte spytt på rätt många dagar nu och får i mig 3-4 muggar vatten.

Men jag har fått en ny smärta i magen som går igenom morfinplåstret då och då. Det liksom bränns väldigt mycket. Extra morfin hjälper men jag pratade med en syster från ASiH nyss, det kan vara så att jag ska öka dosen på det magskyddande tabletter jag tar. Hon ska prata med min läkare där.  Håller det här i sig måste kanske plåsterdosen ökas.

Igår när jag fick droppet inkopplat fick jag en spruta med färdiguppdraget koksaltlösning så jag kunde prova att spola igenom min venport själv om jag skulle ligga på slangen under natten så det blir stopp. Men det behövdes inte, jag låg så fint med slangen bredvid mig hela natten😉

Det här var inget dom bara dyvlade på mig utan jag hade pratat om det med den syster som hjälpte mig sist det hände. Den här färdiga sprutan ska användas innom 24 timmar, efter det är den inte steril längre.

maj 25, 2012 - Posted by | sjuk

1 kommentar »

  1. Hej!
    Du är en kämpe!! Hoppas du snart slipper droppet så du kan bli lite fri.
    Du kan säkert dubbla magsyrehämmaren, det får jag göra ibland, hoppas läkaren hör av sig så du kan få ordning på din brännande mage.
    Sköt om dig, vilket roligt spel du fick mig att testa!! Jag är såld o fast!! Och snart beroende:-)
    Kram Ingela

    Kommentar av Ingela | maj 25, 2012 | Svara


Kommentera

