Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Lugnt och skönt hemma

Nu håller jag och min läkare på ASiH på med att få till en bra smärtlindring. Det bästa hittills är sprutor med… heter det Buskofavin, eller något liknande. Men dom hjälper bara ca 2 timmar och maxdosen/dygn är fem stycken. Så nu har jag fått ett morfinplåster och ska kombinera med flytande morfin vid behov. Hoppas det funkar, fick en spruta också.

Jag har försökt dricka lie vatten och saft idag men började kräkas igen, en gång. Jag kanske försökte lite för snabbt. Vi hade bestämmt att jag skulle prova om det funkade så för att slippa vara kopplad till dropp dygnet runt. Jag passade på att vattna mina två små rabatter ute då jag var fri från droppet.

Det har verkligen hänt saker i min trädgård. Massvis med vit scilla och pärlhyacinter är utslagna, tulpaner och mina nya röda backsippor blommar också. Vallmon verkar också komma fint. Hoppas jag orkar fota lite så småningom. Fågelholken har jag däremot inte sett någon fågel vara i närheten av.

Janne är så otroligt fin, han handlar åt mig och pysslar om mig. Janne är bäst😀

Sen så låg Comhem nere ett tag igen ikväll. Jag orkade inte ringa supporten och kravla runt och skruva ur och i antennkablar så jag bara väntade och efter någon timme hoppade det igång igen.

maj 5, 2012 - Posted by | sjuk

12 kommentarer »

  1. Skönast är att vara hemma! och nu är det ju ännu bättre då våren är här. Synd att det är så kallt bara. Mycket pyssel med allt runt omkring dig! Kramar från Mia.

    Kommentar av Mia Trankell | maj 5, 2012 | Svara

    • För min del får det gärna vara lite kallt/svalt. Jag trivs bättre då😉
      Ja mycket pyssel är det runt mig nu, jag känner mig så otroligt trygg med ASiH. Det är samma sjuksköterskor och läkare som förra gången. Dom har en sån trevlig stämning och trivs så bra så det är ett väldigt stabilt och postivt gäng.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | maj 6, 2012 | Svara

  2. Hittade hit när jag letade efter sländbilder i höstas. Därefter har jag tittat in på din blogg då och då, läst ett antal av dina gamla inlägg och njutit av vackra bilder.
    Känner inte dig, men vill ändå gärna skicka en styrkekram. Hoppas att du får kraften åter snart.

    Kommentar av Mian | maj 5, 2012 | Svara

    • Tack ska du ha Mian. Kul att du hittade sländorna. Just sländor och fjärilar tycker jag lie extra mycket om.
      Kram tillbaks!

      Kommentar av sonjac | maj 6, 2012 | Svara

  3. Måste vara skönt att vara hemma, synd bara att du inte kan gå ut som du vill eftersom det händer så mycket i en trädgård vid denna tiden på året. Jag tänker ofta på dig och Janne. Måste vara underbart att ha en så underbar mansom tar har hand om dig. Jag blev så glad när jag såg bilderna på hans blogg. Kramar i mångder från Halmstad.
    PS Här har du något att se fram emot
    http://www.norstedts.se/bocker/utgiven/2012/Host/indridason_arnaldur-den_kalla_elden-inbunden/

    Kommentar av balzanii | maj 6, 2012 | Svara

    • Ooooooohhhhhhh… ny på gång. Och äntligen handlar den om Erlendur. Men hur sjutton ska man orka vänta ända till september😉
      Jo det är lite otur att jag är fjättrad till droppet, vill inte börja släpa ut droppställningen ut på gräsmattan mm. Men jag hoppas på att kunna dricka i alla fall vatten så jag bara behöver näringsdroppet på kvällen/natten/fm. Då borde jag i alla fall kunna fota blommor i trädgården på em.
      Just nu på sön fm känner jag mig riktigt pigg och har Nästan inte ont i magen alls. Morfinplåstret borde ha fått full verkan nu.
      Kram-kram!

      Kommentar av sonjac | maj 6, 2012 | Svara

  4. Kan förstå att det är skönt att komma hem, man sover ju bäst i sin egen säng🙂
    Önskar dig god bättring!
    /Christer K

    Kommentar av Christer K | maj 6, 2012 | Svara

  5. Under tiden du väntar på Erlendur så kan du läsa eller lyssna på en ny Roslund & Hellström bok. Är delvis fortsättning på Tre sekunder
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9164222381

    Ha det så bra och hälsa till Janne

    Kommentar av balzanii | maj 7, 2012 | Svara

    • Ja just det ja, jag såg ju att de hade en ny på gång. Den där måste jag läsa. Vet du, jag såg på Adlibris att Arnaldurs nya verkar ha kommit ut på norska redan… jag snuddar vid tanken på att prova om jag kan läsa den på norska. Fast det kanske är dumt? Vad tror du?
      Janne hälsar tillbaks😀
      Många vårkramar till dig!

      Kommentar av sonjac | maj 7, 2012 | Svara

  6. Jag har läst någon bok på norska och efter ett tag fungerade det.

    Kommentar av balzanii | maj 7, 2012 | Svara

    • Norska borde iaf vara enklare än att läsa den i orginal på isländska?😉

      Kommentar av mariasbokliv | maj 7, 2012 | Svara

      • He! He! Det har du så rätt i.

        Kommentar av sonjac | maj 7, 2012


Kommentera

