Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Hem på fredag

Nu är det klart med ASiH, dom möter mig hemma på fredag kl 10. Det blir skönt det.

Jag har fått min första cellgiftsbehandling i den här tredje omgången idag. Blev rätt trött i början då jag fick en massa motmedel som t ex Tavegyl. Men sen piggnade jag till igen och när Janne kom hit kunde han lätt lura mig ut på en promenad till Pressbyrån i Huvudentren. Jag ville kolla lite om det fanns några tidningar typ Illustrerad Vetenskap. Jag är rätt less på de gamla skrynkliga skvallertidningarna som finns här på avdelningen.

Ja det blev då en Illustrerad Vetenskap och en om Historia med tema Korsfararna.

Utanför huvudentren mot busstorget såg jag att alla magnolior var ju utslagna. Fotade lite med mobilen, fotade vitsippor i en ovårdad rabatt också och såg blommande svalört och maskrosor. Jag är grymt nyfiken på hur det ser ut hemma nu. Undrar om några krukväxter dött, t ex mina St Paulior? Hoyorna har det nog knappast gått någon nöd på.

Kanske min lilla nya planta från förra året med röd backsippa slagit ut.

När syster kopplade in cellgifterna frågade hon vad jag kände för dom…  dom är mina kompisar, svarade jag.

Kom idag på att jag kan plugga in hörlurarna från radion vid min säng in i Ipaden. Det blev hur bra som helst, har massvis med musik på den, plus några ljudböcker har jag för mig. Så nu har jag legat och lyssnat på Bellmans visor tolkade av en Islänning.

maj 2, 2012 - Posted by | sjuk

6 kommentarer »

  1. kolla med sjukhusbiblioteket/lokala biblioteket om de inte kan fixa talbokskonto åt dig medan du är sjuk. Då får du lite mer att välja på

    Kommentar av mariasbokliv | maj 2, 2012 | Svara

    • Det var ju en bra ide. Har hört om det men totalt glömt av det.

      Kommentar av sonjac | maj 2, 2012 | Svara

  2. Jag har massor av ljudböcker i mp3-format om du vill ha!

    Kommentar av Mia Trankell | maj 2, 2012 | Svara

    • Det låter intressant. Jag mailar dig då jag kommit hem.

      Kommentar av sonjac | maj 2, 2012 | Svara

  3. Bästa Sonja…..
    Om inte cellgifterna knäcker cancern, så kan du lugnt räkna med att en islännings tolkning av Bellmans visor definitivt kommer skrämma cancern all världens väg…..😀

    Jag håller verkligen tummarna för dig i din fight!!! Lycka till så ses vi snart på Big Ben igen…….😉

    Fridens
    Oscar

    Kommentar av Oscar | maj 8, 2012 | Svara

    • Alltid lika kul att få en hälsning från dig Oscar. Det är ju just snittarna på Big Ben, en Guiness och trevligt sällskap jag vill tillbaks till… det blir nog bra det😀

      Kommentar av sonjac | maj 8, 2012 | Svara


Kommentera

