Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Återfall igen

Jag har fått återfall igen. Har vätska i buken, ca125-värdet har börjat stiga och jag fick stopp i tarmen i torsdags och låg och kräktes i ett dygn innan jag och Janne åkte in till akuten. Där fick jag dropp, var väldigt uttorkad, och en magsond… äckligt, in genom ena näsborren ner i magsäcken. Den skulle hjälpa mig att spy lättare… men det vete sjutton, jag tyckte den var väldigt jobbig.

Uppe på en avdelning fick jag sen mer dropp och sen blev jag röntgad röntgad. Fick kontrastvätska genom sonden och spydde upp det efter 20 min. Men det fanns lite kvar så de såg lite hur det såg ut. Kontrastvätskan i sig kan få stopp att släppa och det verkar som om det gjorde det i mitt fall nu. Men det går långsamt. Jag är hemma igen nu sedan igår em men mår verkligen inte bra. Försöker dricka vatten då och då och lite Proviva.

I morgon har jag tid hos min läkare, få se vad hon bestämmer. Det blir förstås mer cellgifter, åh vad jag tycker det här är tråkigt.

Jag kommer inte att orka ha koll på bloggen eller mailen så väldigt mycket just nu.

april 9, 2012 - Posted by | sjuk

14 kommentarer »

  1. Är med dig i tanken, ta hand om dig.
    /Per

    Kommentar av Per | april 9, 2012 | Svara

  2. Fan, hittar inget annat ord. Tänker på dig!

    Kommentar av Anna | april 9, 2012 | Svara

  3. Sonja, jag håller tummarna att allt går bra. Tänker på dig och en stor kram från mig..

    Kommentar av CD | april 9, 2012 | Svara

  4. Tänker på dig Sonja! Ta hand om dig, stor kram!

    Kommentar av Mia Trankell | april 9, 2012 | Svara

  5. Många,många frisk kramar till dej. Gunilla

    Kommentar av gunilla Kardevall | april 9, 2012 | Svara

  6. Tusen goda tankar till dig!

    Kommentar av Karin & P-O | april 9, 2012 | Svara

  7. Oj, vad trist. Hoppas en ny omgång kan göra susen.

    Kommentar av elexidor | april 9, 2012 | Svara

  8. Tänker på dig och skickar dig många tusen kramaR

    Kommentar av Ingegerd | april 9, 2012 | Svara

  9. Näe! Så orättvist! Tänker på dig. Kram

    Kommentar av Johanna | april 11, 2012 | Svara

  10. Tänker på dig. Kramar.
    /Per

    Kommentar av Per | april 11, 2012 | Svara

  11. Men jävla skit då…kunde det inte hållit sig borta lite längre?! Tusen kramar till dig Sonja!

    Kommentar av pysselmalin | april 11, 2012 | Svara

  12. Nej, vad ledsen jag blir när jag läser det här…😦
    Många kramar Linda

    Kommentar av muppins | april 12, 2012 | Svara

  13. 😦

    Kommentar av Gunvor Persson | april 13, 2012 | Svara

  14. Kära Sonja!

    Jag vill bara vråla rakt ut!! Fy f-n så orättvist livet är!! Jag läste idag , i en bok tror jag? Att det är underligt, men allt elände drabbar bara väldigt goda människor hela tiden…., jo, nu kom jag på det, det handlade om en fotbollsspelare som haft ett fruktansvärt sorgligt liv, men alltid behållt ett leende på sina läppar och sitt goda hjärta, ändå drabbades han igen!

    och man kan säga vad man vill, men det är faktiskt sant! Man kan inte se in i andras liv, ej se deras kamp, men en sak vet man – att många har inte insett vilken bagatell de gnäller om, när man jämför med hur andra kämpar!

    Jag kan inte skriva, för jag är så förbaskat ledsen!! Jag läste detta redan igår, men klarade inte av skriva då heller…, försökte men allt känns så fattigt som jag vill säga dig!!

    Sonja, jag har alltid beundrat dig! Du är en sådan fruktansvärt go människa, du har ett stort hjärta, du sprider värmer omkring dig och hur jävligt livet än känns, så känner man bara en positiv energi från dig, du är så otroligt go och vacker och jag vill bara ge dig mina varmaste kramar och säga att jag finns för dig, om jag kan göra något – snälla, säg till, jag är där direkt!!

    Du är som en blomma, någon råkar trampa på den – men den där blomman kommer blomma desto starkare för var gång!

    Med kärlek, kramar!
    Tammy

    Kommentar av Tammy | april 15, 2012 | Svara


Kommentera

