Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Vårtecken idag

Idag är det vårväder med sol, friska vindar och virvlande gamla torra löv. Jag tog en promenad till sluttningen där tussilagona var så tidiga förra våren, och visst hade de börjat titta fram redan.

Snödropparna i min rabatt börjar också kika fram. Jag fick ett gäng lökar av dubbel snödroppe förra året, ända från Skåne kom dom (tack Ingela :)). Det blir spännande att se hur de ser ut, jag har nog aldrig sett dubbla snödroppar tidigare.

 

mars 2, 2012 - Posted by | blommor, vårtecken 2012

7 kommentarer »

  1. Hej Sonja!

    Och idag varnade de för gräsbränder i våra trakter! Då är det vår! :))
    Kram!
    /Mia

    Kommentar av Mia Trankell | mars 2, 2012 | Svara

  2. Ja äntligen börjar vårblommorna visa sig! Hoppas allt är bra med dig och Janne.

    Kommentar av Micke | mars 2, 2012 | Svara

  3. Så härligt m vårtecken!!! Tänk att det varje år är lika spännande och glädjefyllt att leta och hitta dem:-)
    Hoppas snödropparna blir lika fina norrut som de är vid Sveriges sydligaste udde
    Kram Ingela

    Kommentar av Ingela | mars 2, 2012 | Svara

  4. Visst är det härligt! Jag gick med stavar i tisdags och gick mot Liljeholmen, över Liljeholmsbron, längs Tanto och över Årstabron tillbaka. Jättemysigt och tänk, jag hörde vårens första koltrast!!!

    Kram Inger

    Kommentar av Inger Linde | mars 2, 2012 | Svara

  5. Det är verkligen härligt väder och roligt med de första vårtecknet tussilagon som börjar att visa sig så tidigt.

    Hoppas allt är bra med dig.

    Hälsningar Ingegerd

    Kommentar av Ingegerd Hyttsten | mars 4, 2012 | Svara

  6. Åh, vårtecken! Snödroppar är hopp om livet så här års🙂 Dessutom är ditt foto av knopparna väldigt vacker!

    Kommentar av EvaLarSod | mars 6, 2012 | Svara

  7. Härliga vårtecken hos dig Sonja!

    Tussilagorna är verkligen små vårsolar, det skvallrar inte minst din fina bild om. När jag körde till jobb idag körde jag förbi ett ställe som var helt gult av tussilagos, då kan mna bara le. Små leende solar som sträcker sig mot ljuset.

    Kram Tammy

    Kommentar av Tammy | mars 19, 2012 | Svara


Kommentera

