Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Fågelholken uppe, och Comhem nere IGEN!

Jag tänkte att jag kan väl skriva ett inlägg om min fågelholk🙂

Jag köpte den på Bauhause i trädgårdsavdelningen. Den hade ingen förstärkning runt ingångshålet så där slog jag in häftstift tätt, tätt. Holken är öppningsbar, tror det är bra.

Det är bra att få upp dom så tidigt som möjligt, dels hinner dom ”åldras” en aning, dels kan fåglar använda dom för övernattning om det blir ruggigt kallt igen nu på senvintern. Jag borde ha försökt hitta en tidigare så den hängt uppe hela vintern, men nu kommer den i alla fall till nytta i vår hoppas jag.

Jag satte upp den så att ingångshålet är lite mot norr. Då blir det skugga av stammen när det är som hetast då solen gassar  och kanske lite svalare inne i holken.
Egentligen hade jag velat slaska över den med uppslammad lera, men allt är fruset ute nu på åkrarna.

Den där jä-a Comhem låg nere igår igen heeela em och kvällen. En kort stund gick den upp och försvann igen. Den här gången hittade inte Janne något om ”felsökning i mitt område” som det brukar stå på deras sida, som jag förstås inte kommer åt då allt ligger nere. Det jäkligaste är att jag har fast telefoni genom dom också, den ligger ju också nere då givetvis. Jag funderar på att säga upp telefonin hos dom, jag måste ha telefon som funkar när jag får återfall och är dålig.

februari 22, 2012 - Posted by | fågelholken, reklam

10 kommentarer »

  1. Kul med fågelholk! Hoppas det flyttar in några små krabater i den i vår🙂 Smart uppsättning dessutom, ska tänka på det nästa gång! Kram

    Kommentar av Beatrice | februari 22, 2012 | Svara

  2. Hej,

    Tråkigt att du upplevde problem med dina tjänster under gårdagen. Då vi inte har dina kunduppgifter är det svårt att svara på vad som var fel. Jag tolkar din text som att det nu fungerar igen vilket är bra. Det går att söka aktuella driftstörningar via vår hemsida (http://www.comhem.se/comhem/kundservice/driftinformation-och-felsokning/-/693062/693062/-/index.html). Det går också bra att kontakta oss per telefon på 0771 55 00 00 eller via Twitter, http://www.twitter.com/ComHemAB, om du föredrar det.

    Kontakta oss gärna om någonting känns oklart.

    Med vänlig hälsning
    Johan Wester
    Kundservice

    Kommentar av Com Hem AB | februari 22, 2012 | Svara

    • Käre Johan, jag förstår FORTFARANDE inte hur ni tänkt er att era kunder ska söka info om driftstörningar på hemsidan när uppkopplingen ligger nere? Eller via telefon om den också påverkas? Jag fnissade lite åt det sist ni kommenterat här o är rätt glad att jag inte är kund hos er

      Kommentar av mariasbokliv | februari 23, 2012 | Svara

  3. Hej Sonja!
    Det känns bra att du skrivit igen.
    Vi har flyttat till hus, och jag som fågelälskare är mycket glad. Tänka sig, utanför köksfönstret mumsar bl a hackspett, nötskrika, tofsmes, nötväckare, trädkrypare på maten som erbjuds. De är så söta! Vilken skillnad mot när man bodde i stan, där fanns både skrikor och väckare men de ville man mest bli av med…
    Jag tänker på dig.
    Kram Anette Sjöstrand

    Kommentar av Anette S | februari 22, 2012 | Svara

  4. Så här har jag gjort.
    Vi har vanlig telefon eftersom den fungerar även vid strömavbrott.
    När det gäller TV så skulle du kunna använda en vanlig antenn då får du i varje fall de marksända kanalerna.
    Vi spelar in och tittar senare, jag brukar titta på natur och vetenskaps program som låg aktivitet dvs vila.
    Vi har en dator med TV-kort och mythtv som sköter inspelningen, fungerar utmärkt och kostar bara strömmen.

    /Per

    Kommentar av Per | februari 22, 2012 | Svara

  5. Kunde inte avhålla mig från att svara på kommentaren ovan, det är en lustig brist på logik… Borde också sätta upp fågelholkar, förra sommaren var det en talgoxfamilj som byggde bo i en ventil på huset…

    Kommentar av mariasbokliv | februari 23, 2012 | Svara

    • Även i min värld brister logiken i Comhem-tänket.

      Jag hoppas Johan Wester återkommer med en förklaring.

      Kommentar av Janne Arleklint Cygnel | februari 23, 2012 | Svara

  6. Kul att du passar på fåglarna🙂 Hoppas det blir häckning i vår!
    /Jonathan

    Kommentar av Jonathan Björklund | februari 28, 2012 | Svara

  7. Hej Sonja, ledsen att jag inte kommenterat nåt på länge men det är lite snurrigt här och har varit så ett tag. Tackar för tipset med häftstiften, ska testa det! Jag har haft några holkar legat länge och väntat på att det skulle dyka upp några stora brickor som jag kunde använda runt ingången…😉
    Jag ser också att våren är på g, inga blommor här ännu men det står nog inte på.
    Sköt om dig
    /Per

    Kommentar av Per | mars 12, 2012 | Svara

    • Hejsan Per! Jag hade nog velat ha en metallplåt med hål som hackskydd, fast å andra sidan skulle det kunna bli en springa mellan trä och metall i öppningen och någon liten fågelklo fastna. Jag ska hålla noga koll på holken så jag kan göra något om någon börjar hacka eller gnaga upp den ändå. Men häftstift än nog bättre än inget i alla fall, man sätter dom tätt.
      Kram🙂

      Kommentar av sonjac | mars 12, 2012 | Svara


Kommentera

