Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Ingen fara

Jag är ledsen att jag inte orkar blogga regelbundet. Det händer inget, verken positivt eller negativt. Jag har fortfarande ont i sittbenet, inte mer ont men inte heller mindre. Jag har fått en sk rohodyna att använda då jag sitter. Den är avlastande och bekväm, så jag har lite mindre ont när jag sitter än tidigare.

Jag tar mina promenader varje dag, minst en halvtimme. Men kameran har fått stanna hemma. När jag kommer in igen måste jag lägga mig några timmar på soffan och vila. Jag får mer ont av att gå, men jag känner att jag måste tvinga mig ut, måste få lite luft och ljus och röra på mig. Motivation, ”sätta igångtröskel” och tålamod är inte bra, jag sover dåligt.

Men jag har varit på ett återbesök hos min läkare och det syntes intet återfall än i alla fall, och FK har inte bråkat om något än🙂 Jag är mer rädd för FK än för att dö.

Ja det här blev ju inget bra inlägg, har det inte hänt något bra då… jo jag har ju satt upp en fågelholk. Det ska bli kul att se vad som flyttar in i den. Jag gissar på talgoxe, svartvit flugsnappare eller blåmes.

 

 

 

februari 20, 2012 - Posted by | sjuk

10 kommentarer »

  1. Kul att höra av dig. Tänkte först skriva bra men det är kul/roligt att höra av dig även om både jag och du kunde ha mera ork må bättre osv. Jag har en hel hög med slappar saker om du intresserad.
    /Per

    Kommentar av Per | februari 20, 2012 | Svara

  2. Saknat dig!

    Din vän Eva

    Kommentar av Eva ehrnström | februari 20, 2012 | Svara

  3. Tippar på talgoxe, men hoppas att det blir svart/vit flugsnappare som flyttar in. Du skall se att mycket av den saknade motivationen kommer i takt med att de ljusa timmarna blir fler. Ha det så bra som du bara kan. Kram från Halmstad.

    Kommentar av Guy Palm | februari 20, 2012 | Svara

  4. Hej Sonja!

    Kul att höra ifrån Dig! Jag tror att det blir en en svart/vit flugsnappare som kommer att flytta in i fågelholken.
    Nu när de ljusa timmarna kommer och vårsolen kommer att lysa kommer motivationen.
    Ha det så bra som du kan.

    Hälsningar till Dig från Ingegerd.

    Kommentar av Ingegerd | februari 20, 2012 | Svara

  5. Säger inget…en stor kram bara!
    Kul med holkar…vi har också tänkt sätta upp ett par stycken utanför där vi bor…kanske man ska göra det redan nu…?
    Eller ska man vänta ett tag till?
    Kan bli kul med ungar av något slag…antingen talgoxe eller blåmes lär det väl bli antar jag…domherrar har vi här men de sticker väl till skogs.
    Var o tittade efter holkar i helgen men hittade inget får ta en sväng till ngn byggmarknad o se om de har nått…

    Steffe

    Kommentar av Stefan Pettersson | februari 21, 2012 | Svara

  6. Skönt att se att du hänger i och du skall se att du snart blir ”bra i röva” som vi säger i Göteborg och visst, jag håller med dig, försäkringskassan med sina ”förtroendeläkare” som inte ens behöver träffa patienterna för att friskskriva dom är ju en pinsamhet av stora mått i ett samhälle som kallar sig civiliserat.

    Kommentar av Anders Åberg | februari 21, 2012 | Svara

  7. Sänder fler krya-på-dig tankar. Har undrat så det är skönt att se ett inlägg av dig. Sen är det skrämmande mitt i allt att vara mest rädd för fk men tyvärr inte så konstigt, den känslan delar du säkert med ett stort mörkertal.

    Kommentar av EvaLarSod | februari 21, 2012 | Svara

  8. Du får inte göra så långa uppehåll!!! /*kram*

    Kommentar av Iréne Södergren | februari 21, 2012 | Svara

  9. Är så glad att se dina vårtecken samt några nya inlägg.

    ibland blir det bara så, man orkar inte. Man vill hitta lusten och den måste man låta få komma av sig själv.

    Det gör mig så ledsen att man ska vara mer rädd för FK än att t.o.m dö, det säger lite om hur allt fungerar, förlåt, inte fungerar.

    Varm stor kram till dig fina Sonja!

    Kommentar av Tammy | mars 19, 2012 | Svara

  10. Må så gott du kan! Sänder stora förhoppningsfulla kramar till dig att det går åt det bättre hållet.

    Kommentar av Tom | mars 30, 2012 | Svara


Kommentera

