Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Sthlm idag

Idag har Janne demat Nikon hos Expert vid Hötorget. Jag var ju bara tvungen att åka in och kolla att han skötte sig, och det gjorde han😉

Sen tog jag en liten tur runt Sergels torg och kikade på utsmyckningarna. Fontänen är riktigt vacker denna vinter.

Och duvorna på trappan till Konserthuset gick det ingen nöd på.

När jag kom hem åt jag lite och säckade ihop på soffan, men det var det värt🙂

december 16, 2011 - Posted by | ditt och datt, Janne

13 kommentarer »

  1. Kan du inte nästa gång tala om INNAN duktige Janne demonstrerar Nikon på Expert. Hade jag vetat så hade jag gått dit. Det hade ju varit kul att träffa dig också.
    Jag har en Nikon som kostade 5000 och som jag använder som ”point and shoot” vilket mina ungar retar mig för. Det finns en omfattande bruksanvisning men jag kan bara komma ihåg ett moment i taget. Sen måste jag öva på det ett tag innan det går med automatik. Ungarna skulle kunna sätta sig in i den och hjälpa mig men det blir aldrig av.
    Hälsningar
    Dani

    Kommentar av Dani | december 16, 2011 | Svara

    • Åh vad dumt av mig, hade ju varit kul att sammanstråla där. Janne har skrivit i sin blogg om det här, men jag har inte riktigt orkat skriva så regelbundet som jag brukar. Det händer inte så mycket just nu, men det är skönt🙂

      Många kramar!

      Kommentar av sonjac | december 16, 2011 | Svara

  2. Förvarna nästa gång han finns i en butik för allmänheten! Eller vet du redan nu?

    Kommentar av Dani | december 17, 2011 | Svara

    • Just idag, lördag, står han och demar Nikon på Expert i Täby Centrum hela dagen. Han håller nog på och monterar en disk i butiken nu. Jag ska inte dit idag, blev så trött igår.
      Men det här är inte något han brukar göra, Nikon har en kille som sköter det här. Han har dock brutit foten, så då frågade de om Janne kunde hjälpa till ett par gånger. Så det blev de här två gångerna, annars kör han ju introkurserna i Sthlm. Om man köper en mindre systemkamera från Nikon, inte semiproffsmodellerna eller de ännu dyrare, då följer det med en kurscheck så man kan boka ett tillfälle och gå gratis. Men det gäller inte för Coolpixmodellerna heller, vet inte vilken modell du har. Dom här kurserna brukar vara välfyllda, uppåt 80 pers, och ett snabbt tempo.

      Kram!

      Kommentar av sonjac | december 17, 2011 | Svara

  3. Jag har en kurs-check. Men en bekant som har varit på kursen sa att man ska kunna sin kamera ganska väl för att kunna förstå vad som sägs. P.g.a. cellgifterna är jag ”dum i huvudet” och klarar bara några meningar i taget. Jag ska göra ett nytt försök med barnen. Dom ska ju vara snälla över julen …

    Kommentar av Dani | december 17, 2011 | Svara

    • När jag köpt mina kameror har jag lagt mig i soffan med kameran på magen och bruxen i handen. Först har jag skummat hela bruxen, sen har jag gått igenom den en bit i taget och för varje grej provat samma med kameran. Efter en tid har jag gjort samma sak igen. Men det skulle nog bli för mastigt för mig att göra på det sättet nu för tiden;)

      Kram!

      Kommentar av sonjac | december 18, 2011 | Svara

  4. Riktigt kanonskott Sonja !!!!

    /Inge.

    Kommentar av Inge Johnsson | december 18, 2011 | Svara

    • Tack ska du, vad glad jag blir. Men jag måste räta upp den med glasobelisken, jag vet att den blev för sned😉

      Kommentar av sonjac | december 18, 2011 | Svara

  5. Duvorna menade jag speciellt.

    /Inge.

    Kommentar av Inge Johnsson | december 18, 2011 | Svara

    • Kul att dom syns🙂 Visst är väl duvor underskattade som mjuka kontraster till stadens hårda betong och asfalt. Jag gillar duvor, jag är nog den ända som gör det i Sthlm tror jag😉

      Kommentar av sonjac | december 18, 2011 | Svara

  6. Oj vilka härliga kvällsbilder på dessa magnifika julpynt i storlek större du fotograferat🙂
    Synd ni inte fått snö då skulle det varit ännu mera julstämmning i bilderna, men vädret rår man ju inte på😉
    Önskar visserligen det någon gång omsänder🙂
    Passar på att kanske lite väl tidigt önska en God Jul och ett gott nytt år !

    Mvh Christer K

    Kommentar av Christer | december 19, 2011 | Svara

  7. Vilka vackra bilder, bilden med duvorna är skön.
    Passar på att önska Dig och Janne en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År också!
    /Per

    Kommentar av Per | december 22, 2011 | Svara

  8. Underbara foton som vanligt🙂
    Jag vill önska dig och Janne ett Gott Nytt År! Hoppas att det blir ett bra år nu.
    Kram!

    Kommentar av ≈Sanna≈ | december 31, 2011 | Svara


Kommentera

