Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Läkarbesöket

Jag var på kontroll hos min cancerläkare igår och alla prover såg bra ut. Just nu finns ingen aktiv cancer🙂 Vi pratade mycket om hur mycket man ska kämpa för att komma igång med att jobba. Det finns ingen som tackar för att man släpar sig till jobbet för tidigt bara för man tror man ska vara så duktig, och sen går omkring helt utpumpad. Jag ska låta det ta tid och känna att krafterna kommer tillbaks. Inte tvinga mig för tidigt. Hon är väldigt klok tycker jag.

Sen det här med det onda i sittbenet, det är inte cancer, men det syntes en svullnad runt muskelfästet på röntgen. Dom som fick remissen som ska hjälpa mig med det här hör av sig, jag behöver inte ringa. Så då får vi se när dom har tid, nu har det gått två veckor.

Fortfarande är det en underbar höst, gräsmattorna är gröna och fina men nu har nog blommorna i rabatten tröttnat lite. Men jag såg att magnoliorna vid Karolinska börjat få knoppar. Inte så stora än, men ändå.

december 2, 2011 - Posted by | sjuk

14 kommentarer »

  1. Skönt att ditt läkarbesök var positivt. Ta dig nu tid o njuta av av dagarna! Gör bara måbra saker!!
    Kram

    Kommentar av Ingela | december 2, 2011 | Svara

    • Jag lovar😀
      Kram!

      Kommentar av sonjac | december 2, 2011 | Svara

  2. Sådana provsvar är bra och nog verkar hon klok alltid🙂

    Kommentar av elexidor | december 2, 2011 | Svara

    • Ja jag gillar henne🙂

      Kommentar av sonjac | december 2, 2011 | Svara

  3. skönt med ett bra läkarbesök… Här går fåren fortfarande ute o betar på dagarna fast det är december.

    Kommentar av mariasbokliv | december 2, 2011 | Svara

    • Det gillar dom va🙂 Ni har väl också grönt fint gräs fortfarande gissar jag. Hönsen är väl också ute och trivs🙂

      Kommentar av sonjac | december 2, 2011 | Svara

  4. Härligt att höra att alla prover såg bra ut.🙂
    Jag tycker också om det här milda vädret det har varit än så länge (fast helst skulle jag vilja skippa vintern helt och gå direkt till våren). Jag har ju inte ens börjat med vinterjacka än!🙂 Fast idag är det nog dags med det tror jag. Såg att temperaturen var nere på noll grader. Brrr! Men idag regnar och blåser det ju i alla fall inte.🙂 Fast regn och blåst är väldigt bra ”sitta inne och spela Skyrim-väder”…😉

    Kram Linda

    Kommentar av muppins | december 5, 2011 | Svara

    • Jo du, jag skulle också gärna hoppa över vintern och gå från en lång, mild, fin höst till en tidig vår. Jag har ju ”tyvärr” sol och fint, har spelat ett tag, är riktigt bra på att smyga nu, riktigt bra😉 Det är så kul att bara smyga runt och jaga och samla grejer. Uppdragen gör jag ”någon annan gång”😀 Nu måste jag ut i solen och promenera en stund känner jag.

      Kram tillbaks!

      Kommentar av sonjac | december 5, 2011 | Svara

  5. Jättehärligt med dina prover. Hoppas du får vara symptomfri i väldigt många år nu!

    Kommentar av Anna Gable | december 6, 2011 | Svara

    • Ja man kan ju alltid hoppas🙂

      Kommentar av sonjac | december 7, 2011 | Svara

  6. Åååh, vad glad jag blev att läsa att provsvaren var positiva! Jag hoppas så att även sittbenet ska sluta bråka nu!!

    Nej, jag tycker absolut inte man ska skynda sig tillbaks till ett jobb, man ser många som gör det och det blir oftast inte alls bra, hur gärna man än vill, så ska man ta det lugnt!

    Hihi, Magnoliaknoppar? Undrbart, amen förlåt….jag tycker ju bara det är härlgit :o)

    Varm stor kram till dig fina Sonja!

    Kommentar av Tammy | december 6, 2011 | Svara

    • Åh tack, vad rar du är Tammy😀
      Kram tillbaks!

      Kommentar av sonjac | december 7, 2011 | Svara

  7. Låter bra med provsvaren. Här kom första snön i går och till fredag hotar de med mer😉
    Sköt om dig o hälsa Janne
    /Per

    Kommentar av Per | december 8, 2011 | Svara

    • Ja här har de hotat med snö nu i natt, urk! Och jag som har hittat krokus och tidlösa som är på väg upp i min rabatt.

      Hälsningar Sonja!

      Kommentar av sonjac | december 8, 2011 | Svara


Kommentera

