Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Spelar lite

Whiterun, huvudstaden i Skyrim

Jag sitter och spelar lite, upptäcker det enorma landskapet i spelet Skyrim, för det är stort som sjutton. Först och främst, ja det finns många och elaka fiender och vilda djur mm som anfaller. Men tar man det försiktigt kan man gå omkring och samla på läkeörter mm och blanda ihop gifter och/eller stärkande elixir. Gifterna smetar man på sitt vapen, t ex en pilbåge, så kan man försöka få ihjäl fienderna innan det är för sent🙂

Spelet laddar väldigt fort så det är enkelt att spara och stänga av för att pausa och och göra annat, vila på soffan eller ta en promenad t ex. Vill jag spela en stund startar det väldigt fort. Min nya dator är riktigt bra på det här och jag kan köra på bästa kvalité i spelet.

Jag var hos tandläkaren igår för koll och hade inga hål som behövde åtgärdas. Däremot en del tandsten, så jag ska till tandhygienisten i morgon bitti.

Ingen har ringt från det där stället där jag skulle få låna en sådan där avlastande kudde. Jag har ont fortfarande men försöker tänka mig för hur jag går, står och sitter. Ligger i soffan med en het vetevärmare mot muskelfästet flera gånger per dag, jag tycker det lättar lite då.

 

november 29, 2011 - Posted by | sjuk, Skyrim

2 kommentarer »

  1. Så jobbigt med det där onda som inte vill ge sig:-(
    Du verkar ha så trevligt m det där spelet så det är inte utan att man blir lite nyfiken!!
    Kram

    Kommentar av Ingela | november 29, 2011 | Svara

  2. har du pratat med nån sjukgymnast? du kanske har felbeslastat när du har haft ont förut o det är det som spökar nu? För övrigt är det riktigt snygga miljöer i det där spelet, ”synd” att man måste ägna sig åt familjen istället😉

    Kommentar av mariasbokliv | november 29, 2011 | Svara


Kommentera

