Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Blommor och maskar

Blommande ljung i urna fotad i solsken idag🙂

Det är helt otroligt vilken lång och fin höst det varit i år. Hoppas den fortsätter ända till våren🙂 När jag cyklade hem från provtagningen i går så ledde jag cykeln upp för några sega backar. Gick och hängde över styret och fick då se att på asfalten på cykelbanan slingrade båda maskar och sniglar fram, de såg riktigt pigga ut.

Ute i min lilla trädgård blommar det fortfarande fint i urnan med ljung, prydnadskål och cyklamen. I rabatterna syns enstaka nyutslagna lavendel, stjärnflocka, rudbeckia och någon låg krypande ”blåklocka”.

Jag har blivit fortsatt sjukskriven till sista feb. Det känns väldigt lättande, jag har varit så orolig för min senaste sjukskrivningsperiod går ut nu sista nov. Jag har stressat upp mig själv maximalt för jag har trott att jag måste ut och arbetsträna hur ont och hur trött jag än är… man läser ju i tidningarna hur det kan gå till. Men när jag fått nytt sjukintyg och ringt och pratat med min snälla handläggare på Försäkringskassan så har jag slappnat av. Jag kände nu efteråt hur otroligt pressad jag varit, men det är bara jag som satt den pressen på mig själv, som vanligt, jag ska ju alltid vara en ”duktig flicka”.

 

november 26, 2011 - Posted by | sjuk

2 kommentarer »

  1. UNDERBARRRRRR! Helt enkelt bara så fruktansvärt vacker bild! Vilket ljus…ahhh, tack fina Sonja för att man fick se den en dag som denna då allt känns ovanlgit trögt och segt och mörkt och kallt..och… :o))

    Varm kram till dig!

    Kommentar av Tammy | november 26, 2011 | Svara

  2. Så härligt att det ordna sig m sjukskrivning ett tag till. Gläds o pustar ut m dig!!!
    Kram

    Kommentar av Ingela | november 26, 2011 | Svara


Kommentera

