Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Skyrim… någon?

En drake dör i Skyrim

Dagarna går och nu närmast väntar jag på att någon från den där hjälpmedelscentralen ska ringa. På fredag ska jag ta blodprov inför mitt läkarbesök den 1a december. Hoppas cancern heller sig borta ett tag. Men det är ju klart jag undrar när den dyker upp igen och hur sjuk jag blir😦

Men jag funderar också på om/när jag ska försöka mig på att arbetsträna igen. Kanske till januari? Jag ska ta ett snack med min läkare när jag träffar henne.

Jag har slutat med smärtstillande/antiinflammatoriskt nu, det hjälper ju ändå inte. Försöker göra lite lagom av allt, promenera, cykla lite, gå och stå, ligga i soffan med en het vetevärmare mot det onda sittbenet och att sitta lite vid datorn. Jag har skaffat en datorspel som heter Skyrim. Det är sjukt stort, vackert och knepigt. Jag har ingen aning om jag någonsin kommer att ”klara av” det. Tyvärr är det förstås på engelska så jag har inte ens kommit underfund med hur man styr sin spelfigur på bästa sätt med samlande och användande av saker, poäng mm. Jag ser det som förströelse och hjärngympa.

Janne har varit på fotomässan i Älvsjö hela lör och sön. Jag hoppade över det, det är för stort och för mycket folk. Jag trodde inte jag skulle orka mingla runt där.

november 21, 2011 - Posted by | sjuk, Skyrim

15 kommentarer »

  1. Hej Sonja!
    Har tyvärr inte spelat det spelet, men det ser roligt ut. Själv är jag arbetslös sedan 1 september och försöker sysselsätta mig på dagarna så gott det går. Men jag har så tråkigt…😉 Jag har t om börjat spela gamla Diablo 2 (i väntan på 3:an) men spelet är ju gammalt och grafiken är ju urdålig. Jag kanske kan testa ”ditt” spel…🙂
    Tänker på dig ofta och hoppas innerligt på att cancern är ”snäll” och håller sig borta väldigt länge.

    Kram Linda

    Kommentar av muppins | november 21, 2011 | Svara

    • Hejsan!
      Här är en länk till en snubbe som börjat spela och snackar om spelet. Den här första är lång, 45 min, och visar bara början. Hur han skapat en figur och själva introduktionen där man inte spelar utan bara ”följer” med.

      Han ska lägga upp nya filmer varje fredag, säger han och verkar väldigt fascinerad och entusiastisk😀 youtube har börjat med någon ful reklam i början på klippen, så det är bara att vänta tills det är slut.

      Skyrim är ett stort spel, men tydligen behöver man inte värsting-värsting-datorn för att det ska rulla. Man ska nog kolla spelkraven ändå förstås. Det är mycket att man ska försvara sig mot anfallande vargar och banditer mm. Men också att plocka blommor, samla eldflugor och fjärilar mm som man kan ha som ingrediens när man kokar ihop något magiskt.

      Vad tråkigt att bli arbetslös. Hoppas du hittar något så småningom. Du har kanske kvar akvariet? Jag har minskat lite, har ”bara” åtta nu. Men de flesta är små, ska nog minska lite till. Jag har tappat lite av intresset nu.

      Kram Sonja!

      Kommentar av sonjac | november 21, 2011 | Svara

      • Oj, kom youtubefilmen med fast jag bara klippte in en länk i svaret, det måste vara nytt.

        Kommentar av sonjac | november 21, 2011

  2. Tack, ska kolla upp spelet lite senare. Det verkar vara den typ av spel som jag tycker om. Har märkt att man behöver lite hjärngympa även när man är arbetslös…😉

    Jag har kvar mitt stora akvarium (med scalarer, tetror, corydoras och amanoräkor) och mitt lilla på 20 liter ( räkor och snäckor). Har också tappat lusten lite, men akvarierna sköter ju sig så bra själva (med lite mat och vattenbyten förstås) så de får stå kvar. Igår gjorde jag dessutom något som jag inte gjort på evigheter. Jag var inne i någon djuraffärskedja och fick se crystal red-räkor. Jag fick ett infall och löpte med mig 5 stycken hem. Har ju bara haft körbärsräkor innan. Får se om de överlever, de ska ju vara känsligare än körsbären som tål nästan allt. Men nu har jag i alla fall varit framme flera gånger och stirrat på akvariet, det är länge sedan jag tyckte det var intressant.🙂

    Du får ha det så bra!

    Kram

    Kommentar av muppins | november 21, 2011 | Svara

  3. Tänk att engelska som vi är uppväxta m ska krångla till det även i sånt man gillar i göra!!!
    Jag råkar ut för det här hela tiden! Men, men jag har inte o kanske inte du heller lagt ner energi på o förbättra denna brist Så vi får stå vårt kast o se🙂 Tur man kan googla o använda lexikon:D
    Sega dagar förstår jag att du tycker i väntan på nästa steg i din resa. Påstigning på jobbet!
    Hur vore det att hoppa på i kafferasten o känna på atmosfären?!
    Kanske är din läkare som min, jag får själv bestämma när o i vilken omfattning. Eller är det så att jag alltid hinner före m den tanken, ja, ja vilket som, jag tror duu känner när det är dags!
    Ha det gott! Kram

    Kommentar av Ingela | november 21, 2011 | Svara

  4. det spelet verkar spännande! Fast jag har ju lite väl fullt upp som det är så jag får hålla mig borta från datorn *s* Kram!

    Kommentar av mariasbokliv | november 23, 2011 | Svara

    • Ja akta dig, det är väldigt kul och knepigt😀
      Kram!

      Kommentar av sonjac | november 23, 2011 | Svara

  5. Nu har jag också skaffat Skyrim! (tack för tipset)🙂 Började spela igår och inatt drömde jag om det….😉 Fast det är svårt när man inte riktigt vet hur man ska göra – men jag testar mig fram. Det tycker jag är roligt.
    Nu till den stora frågan; ska jag börja städa direkt eller ska jag spela lite Skyrim först?😉🙂

    Kram Linda

    Kommentar av muppins | november 24, 2011 | Svara

    • Spela först😉
      Det är så vansinnigt roligt, och knepigt. Mycket fiender finns överallt, mer eller mindre svåra att besegra. Men så otroligt mycket att upptäcka. Det är så skönt att det inte finns någon tidspress att göra uppdrag.

      Kram Sonja!

      Kommentar av sonjac | november 24, 2011 | Svara

  6. Var inne på Discshop och kollade och de sålde spelet i julkampanjen… var nästan frestad att klicka på KÖP knappen😀

    Kommentar av CD | november 25, 2011 | Svara

    • Ha! ha! Ja gillar du att knalla omkring helt fritt i ett enormt vackert landskap, eller ett helt rike snarare och leta efter grejer, samla grejer, besegra fiender med hjälp av magi eller vapen, eller bara lära dig smyga förbi bra så köp det😉

      Kommentar av sonjac | november 25, 2011 | Svara

      • Ha, jag beställde den men den finns inte i lager just nu så jag får kanske vänta några fler dagar!😀

        Kommentar av CD | november 25, 2011

      • Åååhhh… vad kul. Då kommer jag att ha kontakt med fyra plus mig själv som spelar. Då kan vi försöka tipsa/hjälpa varandra lite om det behövs. Det ska bli väldigt kul att höra vad du tycker. Det är enormt korta laddtider så det är inga problem att spela en stund, stänga av och göra annat och sen spela lite till. Inte som med Sims där man tycker att är spelet väl igång är det jobbigare att stänga av än att låta det rulla, för det tar sådan tid att få igång det igen.
        Fotofunktionen är dock inte lika bra som på sims. Men den duger🙂
        Kram Sonja!

        Kommentar av sonjac | november 25, 2011

  7. Jag kan inte sluta spela…😉

    Kommentar av muppins | november 25, 2011 | Svara

    • Ha! ha! Visst är det helt fantastiskt vackert och läckert. Jag har mani på att samla grejer och blanda ihop gifter och stärkande elixir. Och så är jag extremt bra på att smyga nu🙂

      Kommentar av sonjac | november 25, 2011 | Svara


Kommentera

