Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Tråkiga Comhem

Nu är Comhem sådär tråkiga igen. Jag fick ett brev från dom där det stod att de skulle arbeta med nätet i två veckor, så två TV-kanaler skulle byta plats osv. Men det stod inget om att nätet skulle ligga nere i timtal, det har nu hänt fyra gånger på kort tid. Trist, jag betalar ju för att det ska fungera.

Det som är riktigt dumt är att när det är problem så kan man gå in på deras hemsida och kolla om det är problem på den adress man är på, bara det att man kan ju inte surfa in där är det är problem… hur tänkte dom här egentligen? Tänk om man kunde skicka ett sms och få svar om det är en driftstörning de håller på och jobbar på att lösa.

november 15, 2011 - Posted by | dator

6 kommentarer »

  1. Hej,

    av din beskrivning att döma låter det inte som problematiken är relaterad vår omläggning av kanaler. Det ska helt enkelt inte påverka dina tjänster i denna omfattning. Således vore det bra om du kontaktar oss så snart du har möjlighet om problematiken kvarstår.

    Utöver telefonkontakt med vår Kundservice kan du via vår hemsida se vår drift-information precis som du beskriver, har du inte tillgång till Internet kan du även kontakta oss via exempelvis Twitter @ComHemAB. Vi har ingen sådan sms-funktionalitet i dagsläget men jag tackar för dina synpunkter.

    Med vänlig hälsning
    Magnus Hansson
    Kundservice

    Kommentar av Com Hem AB | november 16, 2011 | Svara

    • ” har du inte tillgång till Internet kan du även kontakta oss via exempelvis Twitter @ComHemAB.”

      undra just hur de har tänkt sig att man ska komma åt twitter utan nät? logiken känns inte helt klockren. Fast de tänker nog GE dig en smartphone så du kan kolla deras driftstatus?

      Kommentar av mariasbokliv | november 17, 2011 | Svara

      • Ha! ha! Ja den var bra. Jag har ju bara en helt vanlig mobil att ringa och sms:a med😀

        Kommentar av sonjac | november 18, 2011

  2. Har hört att Comhem är så, de installerade uttag i våra hus också men vi har haft Bredbandsbolaget i många, många år så jag ville inte byta. De bytte plats på Kanal 8 och Kanal 9 igår. (15/11) I 5 dagar har det rullat högst upp i bilden att de skulle byta plats, mycket irriterande för det störde ju TV bilden men nu är det gjort där i alla fall. Håller med, hur ska man kunna kolla om/hur länge det är störningar på nätet om man inte kan surfa?

    Kram…

    Kommentar av CD | november 16, 2011 | Svara

  3. Kolla, de måste ha svarat precis när jag skrev för det var ingen när jag började som hade lämnat kommentar! Jag undrar hur de fått veta att du skrev så i ditt inlägg, de kanske surfar på nätet för att kolla varje dag!😀

    Kram

    Kommentar av CD | november 16, 2011 | Svara

    • Jag har fått kommentarer tidigare från en kille på Comhem, men han heter Gabriel har jag för mig. Dom har en, eller flera, som har som jobb att kolla vad som skrivs om dom på nätet.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | november 18, 2011 | Svara


Kommentera

