Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Portspolning

Blommande kvattram i mitten av november 2011

Idag var jag ner till distriktssköterskorna på min husläkarmottagning för att få min venport spolad. Dom var tre stycken… en som kunde, en som skulle lära sig och en elev. Det gick bra och som vanligt fick jag höra att det var en ”bra retur”. Det är något med att det flödar fint genom porten och slangen som finns inne i min kropp, inget som kläggat till något där inte.

På onsdag ska jag ha telefonkontakt med min läkare, få se vad hon säger om hur jag mår, trött och ont i sittbenet. Annars är det lugnt, inget speciellt händer, som tur är. Jag sover sådär, tar fortfarande sömntablett men har minskat till en halv tablett. Efter att jag mer eller mindre slutat dricka något efter 18 på kvällarna behöver jag i alla fall inte vakna av att jag måste på toa flera gånger per natt. Nu vaknar jag ”bara” när jag blir varm några gånger. Jag tror jag ska prova Bella Donnatabletter igen, om jag kommer ihåg att be läkaren skriva ut ett recept.

Fortfarande fint väder, jag gillar den här hösten. En kruka med ringblommor har jag sparat och de blommar fint än fast det varit lite minusgrader.

november 14, 2011 - Posted by | sjuk

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

