Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

En höstpromenad i november

Jag tog en liten sväng med kameran idag. Det är lite kallare men fortfarande underbart väder. En del blommor kommer igen, eller fortsätter kanske man ska säga.

Som t ex skvattram där det finns blom på de flesta plantorna i lilla träsket.

Jag hittade en stubbe med ett mystiskt hål, någon insekt som borrat sig in för att få skydd i vinter gissar jag.

Tänk att sådana här skira gräsblommor? har klarat av lite minusgrader.

Men det mesta är överblommat förstås.

 

 

 

 

november 13, 2011 - Posted by | blommor

8 kommentarer »

  1. Så vackert! Skira blommor o höst brunt!
    Önskar jag kumde ta så fina bilder själv:-), men då får jag väl fixa ny kamera, gå på kurs, träna mkt…. Få till den där känslan. Nu blev det svårt får nog nöja mig med att njuta av din fina fotokonst.
    Kram

    Kommentar av Ingela | november 14, 2011 | Svara

  2. härliga bilder!

    Kommentar av MariaH | november 14, 2011 | Svara

    • Tack🙂

      Kommentar av sonjac | november 18, 2011 | Svara

  3. Härliga stämningsfulla bilder på hösten. Granen i det magiska ljuset en spännande bild med ett lika spännande fint ljus, magiskt. Bilden på skvattramen vacker och stämmningsfull bild, njutbart! 🙂
    /Christer K

    Kommentar av Christer K | november 17, 2011 | Svara

    • Kul att du gillar dom. Det är en märklig och skön höst här med omblommning här och där. Jag hittat lite blom på min brudspirea nu också. Men i natt tror jag de frös bort.

      Kommentar av sonjac | november 18, 2011 | Svara

  4. Jättejättefin bild på skvattrandet! Den påminner mej …. en gång för många år sedan fick jag höra att skvattran luktar så himla gott om man lägger det i badvattnet … jag plockade skvattran uppe vid en liten tjärn i december (den skulle vara torkad och överblommad), la dessa växter i badvattnet och kröp ner ….. efter en stund tyckte jag det rörde sej i vattnet, tittade upp och där sam hundratals småkryp omkring nyvakna av det varma vattnet! Upp fort som attan och ur med proppen. Duschade för att bli av med krypen och efter en stund hade skvattranet proppat igen hålet och slangen fullständigt … det tog låååång stund att rensa ska du veta … och du Sonja, bada INTE i skvattran! *kramis* Iréne

    Kommentar av Iréne Södergren | november 17, 2011 | Svara

    • Ha! ha! ha! Det hade varit kul att se, tror jag🙂 Man kanske skulle kunnat stoppa in växterna i ett avklippt strumpbyxeben eller liknande. Undrar om djuren hade hållit sig inne i strumpan då… tänk om det fanns med fästingar där… urk!
      Kram!

      Kommentar av sonjac | november 18, 2011 | Svara

  5. Jag bara njuter av det på din sida…., men även dina rader, det du berättar…., känner och finns med dig!

    Bilderna är sååå otroligt bra placerade til varje rad, till varje tanke….., så bra Sonja!!

    KRAM från galningen i Söder som håller på att blåsas bort just nu, men det är ok – det händer något iaf .o))

    Kommentar av Tammy | november 26, 2011 | Svara


Kommentera

