Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Underbar höst

Vilken underbar höst det är, inte många frostnätter och det finns fortfarande några utslagna blommor i min rabatt. Som denna bolltistel ovan.

Janne och jag åkte ner till Vårgårda Naturfotofestival i helgen. Vi hade som tur var fått rum på världshuset. Jag tycker att jag är lite, lite piggare men orkade bara med fredagen och halva lördagen. Fast jag legat på rummet och vilat några gånger. På lördagen gick jag och lade mig 18 och skulle bara vila ett par timmar. Jag kom inte upp förrän 10,30 dagen därpå, men det jag hann med på fred-lör var i alla fall väldigt trevligt.

Jag märker ju att när jag lallar omkring ensam hemma, då jag kan välja att sitta vid datorn lite, ligga på soffan och läsa, cykla till affären en sväng osv, då känns det ganska ok. I alla fall lite bättre än tidigare. Men då det är mycket folk runtomkring och jag måste koncentrera mig, inte känner efter riktigt hur trött jag är, då fungerar det inte som jag vill.

Min handläggare från FK ringde nyss och undrade hur jag mår. Hon är ok, har hjälpt mig mm men ändå känner jag mig orolig för hur det blir framöver. Jag skulle ju vilja komma igång och arbetsträna lite osv så småningom. Men tankarna på om jag kommer att orka och när nästa återfall kommer finns hela tiden i bakhuvudet. Jag vet att jag är för ”bra” på att låta bli att känna efter och på att driva mig för hårt själv.

Jag ska ha en telefonkontakt med min läkare den 16e så får jag se vad hon tycker.

Än en gång, tack alla snälla och gulliga människor som grattade när Janne och jag gifte oss😀

Röd rudbeckia som blommar än

En stjärnflocka blommar om

 

 

november 9, 2011 - Posted by | blommor, sjuk

9 kommentarer »

  1. Så vackra bilder!!! Med dusch o allt;-)
    kram Ingela

    Kommentar av Ingela | november 9, 2011 | Svara

    • Och inte är det jag som duschat dom, dom såg ut såhär i morse. Men sen drog dis och dimma in🙂
      Kram!

      Kommentar av sonjac | november 9, 2011 | Svara

      • Ännu bättre! Utan fusk;-)

        Kommentar av Ingela | november 9, 2011

  2. Stjärnflockan och stjärntisteln ser ut som om de vore växter i havet som tjusiga koraller, spännande!

    /Christer K

    Kommentar av Christer K | november 10, 2011 | Svara

    • Tack Christer🙂

      Kommentar av sonjac | november 13, 2011 | Svara

  3. Vilken vacker bild. Lisa

    Kommentar av Lisa | november 12, 2011 | Svara

    • Kul att du gillar den Lisa🙂

      Kommentar av sonjac | november 13, 2011 | Svara

  4. Härliga bilder! Instämmer, höstar som denna skulle jag gärna se fler av.

    Kommentar av Staffan H | november 13, 2011 | Svara

    • Ja jag hoppas det inte blir någon vinter i år😉

      Kommentar av sonjac | november 13, 2011 | Svara


Kommentera

