Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Nygifta

Foto P-O Gråd

Foto Janne Arleklint Cygnel

Idag, alldeles nyss gifte jag och Janne oss med varandra. Det var väldigt enkelt, ute på Järvafältet nära fågelvåtmarken som kallas 30-meterskärret. Vi hade en vigselförrättare och tre goda vänner, P-O och Karin och deras dotter Hanna med som vittnen. Solen sken på de höstgula lövträden och det fläktade en mild vind som nog var +10 grader, perfekt. Jag trodde nog att vi skulle få regn och kanske tom snöglopp. Lika bra att vara förberedd på ruskväder så kan det bara bli bättre.

Vi tar mitt namn, Cygnel, som efternamn men Janne behåller Arleklint som mellannamn. Ikväll ska vi äta middag med våra ”vittnen” på Hägerstalunds Världshus på Järvafältet😀

oktober 29, 2011 - Posted by | ditt och datt, Janne

37 kommentarer »

  1. ETT JÄTTEJÄTTESTORT GRATTIS TILL ER!! 😀😀

    Steffe o Ullis

    Kommentar av Steffe | oktober 29, 2011 | Svara

  2. Grattis!

    Kommentar av Johanna | oktober 29, 2011 | Svara

  3. Grattis, vad glad jag blev att läsa om ert bröllop. Jag har följt din blogg sedan jag blev sjuk i livmoderhalscancer. Sökte vid ett tillfälle på biverkningar Taxol och hittade din blogg och det har gått bra för mig. Jag är en stor beundrare av dig, du är så otroligt stark och positiv trots allt du råkat ut för. Jag följer din blogg också för att du tar så fina bilder.

    Jag önskar er lycka till!

    Kommentar av Anna-Karin Wiberg | oktober 29, 2011 | Svara

  4. Oj vad kul, jättegrattis!

    Kommentar av elexidor | oktober 29, 2011 | Svara

  5. GRATTIS!!

    Kommentar av Ingegerd | oktober 29, 2011 | Svara

  6. Många grattis kramar, stort lycka till!

    Kommentar av Marie (hoya-marie) | oktober 29, 2011 | Svara

  7. Grattis vännen! Så glad jag blir för er skull!

    Kommentar av Eva Ehrnström | oktober 29, 2011 | Svara

  8. Wow, jättegrattis, vad roligt att höra. Vilken grej och på ett ställe som betyder något för er båda. Jag bli tårögd.🙂
    Ps, folk hälsar ifrån jobbet. Bl.a. Tommy K som brukar hålla kurser i Älvsjö frågade mig om jag kunde hälsa till dig. Så nu har jag gjort det🙂

    Kommentar av Linda | oktober 29, 2011 | Svara

  9. Grattis på bröllopsdagen!
    Ha det så bra i framtiden också!
    Evamari Håd’en

    Kommentar av Evamari Håd'en | oktober 29, 2011 | Svara

  10. Ett stort Grattis till er båda! Hoppas att det smakade också på värdshuset. Bra gjort med namnen också, ni har ju bägge 2 lite ovanliga namn😀
    Stor kram!

    Kommentar av CD | oktober 29, 2011 | Svara

  11. Jätte grattis till er.
    Kramar Lisa C

    Kommentar av Lisa | oktober 29, 2011 | Svara

  12. Stort grattis! O så fint att vädret uppförde sig!

    Eftersom T fyller år idag kommer jag nog att komma ihåg när ni har bröllopsdag😉

    Kommentar av mariasbokliv | oktober 29, 2011 | Svara

  13. Grattis till er bägge.

    Kommentar av kolarlotta | oktober 29, 2011 | Svara

  14. Ett jättegrattis till er båda, Ett bra val av plats att gifta er på. Önskar er båda allt gott.

    Kommentar av Guy Palm | oktober 30, 2011 | Svara

  15. Grattis till bröllopet😀

    Kommentar av Annie | oktober 30, 2011 | Svara

  16. Grattis!!!😀

    Kommentar av AntonYmer | oktober 30, 2011 | Svara

  17. Grattis och all lycka! Jätteroligt att ni har slagit till!!

    Kram från din svägerska!!

    Kommentar av Inger Linde | oktober 30, 2011 | Svara

  18. Åh, vad roligt! Ni har verkligen äktenskapstycke för ni är så otroligt lika varandra till utseendet.
    Grattis grattis grattis
    Anette Sjöstrand och Matts Jenelius (nyförlovade)

    Kommentar av Anette Sjöstrand | oktober 30, 2011 | Svara

  19. ÅÅÅH, SÅ fina ni är1 Underbara vännen, ett stort jättemegagrattis från mig!

    Kramar till er båda!

    Tammy

    Kommentar av Tammy | oktober 30, 2011 | Svara

  20. Grattis från Kårsta

    Kommentar av Gunilla Kardevall | oktober 30, 2011 | Svara

  21. Ett STORT grattis! B

    Kommentar av Bozena | oktober 30, 2011 | Svara

  22. Som jag skrev i din makes blogg: STORT GRATTIS till er båda!

    Kommentar av EvaLarSod | oktober 31, 2011 | Svara

  23. Åh, nu blir jag lite tårögd…
    Grattis!🙂

    Kram Linda

    Kommentar av muppins | oktober 31, 2011 | Svara

  24. försökte gratta redan i lördags men den kommentaren försvann någonstans på vägen, troligen med hjälp av klåfingrig tvååring. Jättefin bild o kul att ni hade tur med vädret. Stort grattis! Kram/Maria

    Kommentar av mariasbokliv | oktober 31, 2011 | Svara

  25. Ohh! Vad underbart Sonja! Jag önskar er allt gott och är så glad för er skull! Vilken överraskning! Massor av kramar från mig!
    Varma hälsningar från Mia.

    Kommentar av Mia Trankell | november 1, 2011 | Svara

  26. Stort grattis till er båda!

    Kommentar av Anna - OD-Foto | november 1, 2011 | Svara

  27. Vilken trevlig överraskning, jag önskar ett stort grattis till er båda. Kände att jag vill skriva en kommentar, jag har alltid läst din blogg men har inte lagt in nåt inlägg tidigare men detta var ju trevligt att höra. Det är mycket intressant att höra hur det är med dig. Hoppas du kommer tillbaka till jobbet snart. Kan passa på o tala om att jag o Kenta har oxå gift oss, i maj i år.
    hälningar från Agnetha S.

    Kommentar av Agnetha Söderblad | november 1, 2011 | Svara

  28. Stort Grattis till er båda! ni verkar som gjorda för varandra🙂

    Kommentar av Marie | november 2, 2011 | Svara

  29. Oj jag har inte kikat in till dig på några dagar! Kikar in nu och här sitter jag… tvillinggravid och STORGRÅTER!! Stort grattis till er båda, vad underbart!❤❤❤ /Malin Tegelberg

    Kommentar av M | november 2, 2011 | Svara

  30. Stort Grattis från oss!

    Kommentar av Peter o Monica | november 3, 2011 | Svara

  31. Stort grattis!

    Kommentar av Micke | november 4, 2011 | Svara

  32. Grattis så jätteroligt ni passar så bra ihop!!

    Följer din blogg men är dålig på att kommentera

    Kommentar av Cecilia | november 4, 2011 | Svara

  33. Stort grattis till Er båda!

    Kommentar av Mona Pihl | november 5, 2011 | Svara

  34. Jättestort GRATTIS från Uppsala önskar Olle och Helena.

    Kommentar av Olle Bjernulf | november 6, 2011 | Svara

  35. En sådan rolig nyhet! Ett sent, men stort och hjärtligt grattis till er båda!

    Kommentar av Staffan H | november 13, 2011 | Svara

  36. Ett jättestort GRATTIS så här ungefär sjuhundra år för sent🙂

    Kommentar av ≈Sanna≈ | december 3, 2011 | Svara

  37. Tack så mycket allesammans, ingen nämnd och ingen glömd😀

    Kommentar av sonjac | december 5, 2011 | Svara


Kommentera

