Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Inflammation kanske?

Från Sims3 Husdjur Tessa träffar en tvättbjörn

Den flummiga sköterskan ringde och berättade att nu hade min läkare tittat på röntgenbilderna. Det fanns ingen cancer på dom, sittbenet på höger sida, så då är det nog en muskelinflammation. Vad bra, tyckte jag, vad ska jag göra åt det då? Jag har ont och har haft det i flera månader, Ipren och Panodil hjälper inte. Jaaa… läkaren sade inget om det… kan du inte kontakta din vårdcentral? Idiot… sa jag inte, bara tänkte. Hade min kontaktsjuksköterska jobbat hade hon fixat det här, inte flummat runt. Jag orkar inte hålla på, så jag går och avvaktar några veckor till så kanske det blir bättre av sig själv😦

Jag sitter annars och spelar mitt Sims3 där en ny expansion kommit ut igår. Det har lagts till massvis med husdjur i spelet, kul, och en ny stad. Så jag spelar ett tag, pausar och ligger på soffan en stund och spelar lite till sen. Nya datorn fungerar fint, den är snabb och stabil.

oktober 20, 2011 - Posted by | dator, sims, sjuk

4 kommentarer »

  1. Ja, sånt där kan man ju bli heligt förbannad på när man blir nonchad på det där viset! Precis som om du inte har nog ändå!
    Du behöver ju all hjälp du kan få utan att behöva tigga o be om det!!!

    Fint att datorn lirar som den ska…har själv klarat mig ett bra tag nu utan strul…peppar peppar!
    Vilken tur att vi har den du o jag!!😀

    Steffe

    Kommentar av Steffe | oktober 20, 2011 | Svara

    • Ja du, jag är så otroligt glad över att datorn uppfunnits, har sååå mycket glädje av den. Speciellt när jag känner mig lite risig av olika anledningar. Internet är ju lika fantastisk det, utan det hade jag t ex varit väldigt ensam med min sjukdom. Nu kommer jag i kontakt med dels en massa positiva människor som läser och uppmuntrar. Och kommer i kontakt med människor som är i samma sits som mig med cancer, behandlingar, biverkningar mm. Jag kan alltid sitta och leta fakta om jag behöver det snabbt, och orkar😉

      Kram!

      Kommentar av sonjac | oktober 21, 2011 | Svara

  2. Har installerat jag med nu men jag har inte spelat så mycket än. Berättar mer imorgon😀
    Är din vanliga sköterska ledig eftersom det är en annan som ringer dig? Så trist att de inte kan hjälpa dig bättre, skicka remiss eller så någonstans där du kan få hjälp med den smärtan.

    Kram🙂

    Kommentar av CD | oktober 20, 2011 | Svara

    • Åh vad kul, ska bli intressant att höra vad du tycker om det.
      Nej jag vet inte var min vanliga kontaktsjuksköterska är, hon var utlånad i vintras i 5-6 veckor. Kanske är hon det igen eller så är hon ledig eller sjuk. Jag glömde fråga om det.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | oktober 21, 2011 | Svara


Kommentera

