Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Tomgång

Det händer inte så mycket nu. Jag försöker få reda på om röntgen förra veckan visade något som förklarar varför jag har så ont i sittbenet. Men det går sådär… min kontaktsköterska är inte där (på KS) och hon som ringde tillbaks flummade lite tycker jag. Hon skulle prata med min läkare som ska titta på bilderna, och sen skulle hon ringa tillbaks. Men det gjorde hon inte idag, kanske hon gör det i morgon istället.

Vädret är ok, så länge det inte snöar eller är för varmt ute är jag nöjd. Idag har det regnat hela dagen och jag har inte varit ute alls.

Jag lagade till svampomelett med stuvning av lite svart trumpetsvamp. Hade i lite vispgrädde, soya, salt och peppar. Det blev riktigt lyckat.

 

 

oktober 18, 2011 - Posted by | sjuk

6 kommentarer »

  1. Sonja! Hoppas portionen var större än vad den ser ut;) Den ser jätteliten ut! Men mums vad gott med trumpetsvamp!
    Det är lite tomgång här också:( Den där väntan på svar……..
    Kram Ingela

    Kommentar av Ingela | oktober 18, 2011 | Svara

    • Ha! ha! Det har du rätt i, men tallriken är väldigt stor, alldeles onödigt stor. Men det är bara en lunch, men bra näring tror jag, ägg och vispgrädde😀
      Ja det här väntandet tar ju också mycket på krafterna.
      Kram tillbaks!

      Kommentar av sonjac | oktober 18, 2011 | Svara

  2. Hej du känner inte mig, men jag följer din blogg. Tycker den är bra. Har samma cancer som dig, hoppas att dina röntgen bilder inte visar något galet och att läkaren ringer snart. Så du slipper gå och vänta.
    Tack för en bra blogg. Lisa

    Kommentar av Lisa | oktober 19, 2011 | Svara

    • Hej Lisa! Jo dom ringde, det var inte cancer utan antagligen en inflammation, men någon hjälp med det får jag inte av dom på Radiumhemmet😦 Jag ska skriva något om det lite senare. Jag är glad om du hittar lite läsvärt här och att du skrev en kommentar. Hoppas du mår hyfsat🙂
      Kram Sonja!

      Kommentar av sonjac | oktober 19, 2011 | Svara

  3. Hej Sonja har en fråga till dig. I helgen tömde jag min buk på 5,5 l vätska i måndags. Nu är jag trött matt och mår illa. Ska det vara så, har varit svullen i 5-6 v så det är väl att kroppen ska komma tillbaka. Svara gärna om du kan.
    Lisa

    Kommentar av Lisa | oktober 19, 2011 | Svara

    • Oj, oj, ja det där har jag gjort 5-6 ggr, men jag har inte mått dåligt efteråt. Bara en stor lättnad. Hm, undrar varför du mår dåligt. Det blir ju ett stort tryck på de inre organen, så det kanske beror på det. Men du måste prata med någon som vet, någon sköterska eller läkare.
      Kram Sonja!

      Kommentar av sonjac | oktober 19, 2011 | Svara


Kommentera

