Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Trött på att vara trött

Jag är så trött på att vara trött. Det känns som jag blir tröttare och tröttare nu fast jag tycker att det borde vända. Det var ju några veckor sedan jag avslutade cellgiftsbehandlingen för den här gången. Men det är inget annat att göra än att vänta ut det, någon gång måste det bli bättre🙂

Idag ska jag till Karolinska och magnetröntga bäcken och höfter. Jag har fortfarande ont i ena sittbenet också, vi ska utesluta att cancern spridit sig dit.

Till det roliga som hänt hör att jag fått hem min nya stationära dator nu, och den verkar fungera fint att spela Sims3 på. Det är en del pyssel innan datorn ser ut som jag vill ha den med Firefox, personas, skrivbordsbild och de program jag vill använda. Nu kan jag bildbehandla/kolla bilder på lite större skärm igen. Fast färgåtergivningen är lite fel tycker jag. Lite väl klatschiga färger, men det fungerar.

oktober 11, 2011 - Posted by | dator, sjuk

10 kommentarer »

  1. Sonja, jag håller tummarna att allt är bra! Visst är det kul med ny dator? Tack för tipset som du fått själv…
    Kram😉

    Kommentar av CD | oktober 12, 2011 | Svara

    • Vad kul att du fick ett tips av det tips jag fick om var man kunde köpa en dator och få bra service. Kram!

      Kommentar av sonjac | oktober 13, 2011 | Svara

  2. Hej. Du har säkert fått en släng av hösttröttheten som brukar slå till för alla. Förstår att det säkert är minst dubbelt så jobbigt för dig.
    Kram Anette

    Kommentar av Anette Sjöstrand | oktober 12, 2011 | Svara

    • Kanske det… men det finns ett tillstånd eller vad man ska kalla det, en enorm trötthet efter man fått cellgifter. Det påminner om tröttheten efter en rejäl influensa och har ett eget namn, fatique. Jag tror det är det, har varit trött länge nu men vill ju att det ska bli bättre snart. Kram!

      Kommentar av sonjac | oktober 13, 2011 | Svara

  3. Hoppas du piggar på dej och kan komma ut i den härligt höga höstluften. Om man bortser från älgjägarna så är det en fantastisk tid nu ….. *kramar om*/Iréne

    Kommentar av Iréne Södergren | oktober 12, 2011 | Svara

    • Det är helt fantastiskt väder nu, jag cyklade en liten runda igår. Jag har det här onda i ena sittbenet som gör det jobbigt att gå för mycket. Det är svårt att sitta vid datorn också, men ligga i soffan och spela spel på paddan går bra🙂
      Kram tillbaks!

      Kommentar av sonjac | oktober 13, 2011 | Svara

  4. Tror att det är årstiden lite med, alla verkar vara trötta den här perioden. Jag ylar om att gå i ide, har femtielva saker att göra men ingen ork till något…
    Kramar!

    Kommentar av mariasbokliv | oktober 12, 2011 | Svara

    • Kanske, kanske inte… hoppas det blir bättre så småningom. Jag sov 12 timmar nu igen i natt🙂
      Minns du skottet på Hoya onychiodes som jag fick av dig för några år sedan, tillsammans med den gula H.heuschkelianan? Den gula började ju blomma i år, ursöt. Den andra börjar bli en stor och fin planta nu mer enorma blad, snygga, mörkgröna, högblanka, långsmala, buckliga och hur härliga som helst. Det skulle inte förvåna mig om det börjar komma någon knopp på den nästa sommar.
      Kram-kram!

      Kommentar av sonjac | oktober 13, 2011 | Svara

  5. Tråkigt att du är trött. Desto roligare att höra att du blev nöjd med datortipset! Allt gott🙂

    Kommentar av EvaLarSod | oktober 15, 2011 | Svara

    • Tack, tack, jag är sååå nöjd. Dessutom tipsade jag en annan kompis som också köpte dator genom dom. Hon är också nöjd🙂

      Kommentar av sonjac | oktober 15, 2011 | Svara


Kommentera

