Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Kärlekspelargonen

Calliopehybrid, ”Calliope Dark Red”

Den här pelargonen köpte jag på Plantagen i våras. Det är den bästa pelargon jag haft. Igår satt jag och kollade efter den på nätet och såg att den har en egen sida, Kolla här. Det är en hybrid mellan vanlig zonale och hängpelargon,växer buskigt och kraftigt. Fortfarande, 1a okt, har den 13 blommor och massvis med knopp.

Aj, ja, ja vad jag har ont i kroppen sedan jag höll på med rabatten igår. Jag tyckte att jag var försiktigt och vilade många gånger mellan men det hjälpte visst inte. Nu ska jag ta det extremt lugnt och bara pyssla om mig själv🙂

oktober 1, 2011 - Posted by | blommor

2 kommentarer »

  1. Förstår att man blir förälskad i denna skönhet!
    1:a oktober och så mycket blomsterglädje kvar:-)
    Sa ju att man får jätte ont när musklerna får jobba!!! Men man kan ju inte låta bli;) det är ju roligt att göra saker, men det svåra är ju att hitta lagomgränsen för att inte få ont! Jag letar hela tiden, Och har ännu inte hittat den:( Letandet fortsätter:D Så vilodagar blir det in emellan!
    Ha det gott på soffan! Kram Ingela

    Kommentar av Ingela | oktober 1, 2011 | Svara

  2. Jättesnygg! Kolla min dator i mailen… håller för fullt på att installera nu.
    Kram

    Kommentar av CD | oktober 1, 2011 | Svara


Kommentera

