Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Rabattfixning

Idag var det fortsatt kanonväder så jag har hållit på med min lilla rabatt på baksidan hela dagen. Men jämna mellanrum låg jag på gräsmattan och vilade, undrar vad grannarna tänkte😉

Rabatten har blivit skuggigare och skuggigare vartefter grannarnas tujahäck vuxit sig högre. Nu har det blivit så många växter som inte blommar längre så jag tyckte jag skulle göra om lite. Jag har flyttat om växter, tagit bort en hel del och minskat på dom. Till min glädje hittade jag massvis med knölar av Kungsängslilja och Tidlösa. Dom har växt så tätt så tillväxten har hämmats. Nu fyllde jag på med en säck kodynga och flyttade och glesade ut knölarna. Det blir kul att se hur det ser ut i vår. En italiensk clematis tog jag bort helt, den blommar så lite nu och får en massa mjöldagg. Jag tänkte att jag ska fylla på med lite hostia, astilbe och några nävor i vår så blir det mer blom.
Efter jag blev klar och vattnat parkerade jag i soffan, det var extremt skönt. I morgon ska jag inte göra någonting vettigt alls, det är jag värd😀

Massvis med knölar av tidlösa/nakna jungfrun. Både enkel och dubbel. Visst är det synd att riva upp dom nu, men jag ville passa på när vädret var skönt. Det här är sista helgen med sommarvärme läste jag. I veckan drar tre lågtryck in efter varandra.

september 30, 2011 - Posted by | blommor

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

