Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Magsjuk

Janne och jag var på dop i lördags. Det var väldigt fint och stämningsfullt. Efter det tog vi in på hotell en natt som en liten minisemester. Vi åt på hotellet på lördag kväll och jag tog en tapastallrik. På natten blev jag magsjuk och kräktes och mådde pyton. Mådde riktigt dåligt hela vägen hem och gick och lade mig direkt då jag kom hem igår em. Framåt 20-tiden började jag må bättre, så det var nog maten på hotellet som inte var helt ok. Usch! Jag blev ju lite orolig att det skulle kunna vara något med cancern, även om det inte borde det. Jag är ju röntgad, det syns inget längre och ca125 är extremt lågt. Men det var nog en vanlig hederlig matförgiftning😉

Idag, måndag, kom ASiH och hämtade droppställningen och alla kassar och lådor med olika grejer jag haft hemma, typ flaskor med koksaltlösning, heparin, droppgrejer (räknare mm), handskar, olika slags plåster mm. och en burk där alla använda nålar stoppats ner. Det är förstås blandade känslor, dom har verkligen gjort mitt liv lättare men jag är så ”frisk” nu så det är vettigt att lämna platsen åt mer sjuka patienter.

 

september 26, 2011 - Posted by | sjuk

2 kommentarer »

  1. Hur lågt är ditt CA125?
    Hälsning
    Daniella

    Kommentar av Daniella | september 26, 2011 | Svara

    • Den ligger på 8, Caelyxen var väldigt effektiv trots biverkningar🙂 Så här nedtryckt blev den inte av Taxolen förra gången.

      Kommentar av sonjac | september 26, 2011 | Svara


Kommentera

