Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Falskt alarm

Det var nog inget allvarligt med min venport. Jag har ingen feber längre, och huden ovanpå porten har börjat bli blå. Det är lite ömt och svullet också men jag tror nog det är en blodåder som blev lite skadad där så det blivit en blodutgjutelse under huden. Det känns skönt, jag blev lite orolig igår när jag såg hur det såg ut igår.

Jag tror jag är lite, lite piggare idag. Cyklade och hälsade på min mamma, vi fikade och löste lite korsord. Solen skiner underbart, det blåser en del men är helt ok väder idag. Visserligen sov jag sådär 10 timmar, men det känns rätt bra.

När jag pratade med min läkare i måndags tog jag upp det här med att börja jobba lite så småningom. Läkaren tittade bestämt på mig och sa att jag får inte börja göra det än, jag är farlig i trafiken🙂 Det är det där med problem med koncentration, stressdålig, öronsus, sämre hörsel och de dåliga blodvärdena mm. Men jag hade inte tänkt att gör det precis nu, men framåt senhösten/tidig vinter kanske. Då borde jag ha återhämtat mig så det kan fungera, kanske. Men jag ska inte grubbla på det just nu.

 

september 22, 2011 - Posted by | sjuk

4 kommentarer »

  1. Jag längtar till att vi ses på jobbet igen, och med din härliga inställning blir det snart.
    Kram

    Kommentar av Anette Sjöstrand | september 22, 2011 | Svara

    • Ja det ska bli så kul att få träffa er alla, gagga lite runt fikabordet och få köra lite tåg😀

      Kommentar av sonjac | september 23, 2011 | Svara

  2. Du kommer säkert igång med arbetet när det är dags …. ta´t lugnt nu … men det är en bra känsla att du längtar tillbaka. Bara det är mycket nog nu …
    *kramar om* (är avundsjuk på din fantastiska skörd av svart trumpetsvamp) det var en skörd som heter duga det! Mycket roligt att få se. /Iréne

    Kommentar av Iréne Södergren | september 25, 2011 | Svara

    • Jo jag vet, jag ska låta det ta tid, så mycket som FK tillåter😉 Men jag hoppas ju på att jag ska kunna arbetsträna lite i år i alla fall.
      Jag hittade lite nya svarta trumpetsvampar på samma ställe igår, och det finns fortfarande småttingar kvar. Dessutom är trattisarna på gång ordentligt nu.
      Kram🙂

      Kommentar av sonjac | september 27, 2011 | Svara


Kommentera

