Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Venporten krånglar lite

Hm, det är något skumt med min venport efter jag fick blodtransfusionen igår. Idag är huden runt och ovanpå den öm och svullen och jag har lite, lite feber. Jag ringde ASiH och kollade med dom i fm. Syster jag pratade med gissade att det kunde vara så att jag fått lite blodutgjutelse under huden då de drog ut nålen. Men jag ska hålla koll, både på hur det ser ut och att jag inte får mer feber. Hon skulle prata med deras läkare också och ev skulle han ringa tillbaks, men det gjorde han inte. Så han tror nog inte heller det är något allvarligt, inte än i alla fall😉

Jag hade inte brytt mig om det inte varit för att det är under huden och blodvärdena är kassa. Immunförsvaret är inte bra och då måste man hålla koll så man inte får feber.

Annars så är jag lika trött idag som igår, och tidigare. Ja, ja det blir nog bättre så småningom. Har fått tid för MG-röntgen i alla fall. Den 11e okt kl 10. Det känns bra att det gick så pass fort att få tid, då ska vi se efter att det inte är något allvarligt fel på min onda rumphalva🙂

Köpte Camilla Läckbergs nya på ICA för kortpriset 149 kr, bra pris… fast egentligen hade jag velat ha den i pocket. Men det dröjer så länge innan den släpps som det. Inbundna och/eller kartongomslag tar för stor plats i bokhyllan😦

Jag har läst om några novellsamlingar av H. P. Lovecraft. När jag orkar ska jag ta mig in till Siencefictionbokhandeln och kolla om de har några titlar jag inte läst. Tänk att novellerna är nästan 100 år gamla och håller bra än.

september 21, 2011 - Posted by | sjuk

5 kommentarer »

  1. Ett tips är H. P. Lovecraft: The Complete Fiction, som Barnes & Noble har gett ut (lite knepig att få tag på i Sverige, men det går). den innehåller alla Lovecrafts noveller (utom dem han spökskrev åt andra), inklusive hans sällsynta humornoveller.

    Kommentar av Martin A | september 21, 2011 | Svara

    • Tack, tack bra tips där. Jag ska kolla lite efter den. Jag återkommer med jämna mellanrum till hans noveller, är extra förtjust i ”Vansinnets berg”. Den är så fascinerande.

      Kommentar av sonjac | september 21, 2011 | Svara

      • Kul att höra. Jag skrev förordet till den senaste svenska utgåvan.🙂

        Kommentar av Martin A | september 22, 2011

      • Nähäää, vad coolt😀 Det är inte alls så att jag har allt eller ens läst allt Lovecroft skrivit, men det jag har läser jag om med jämna mellanrum med samma fascination och jag kollar då och då om det dykt upp nya översättningar. Jag har sett att det finns en rätt ny novellsamling på svenska som är ganska omfattande, om jag fattade rätt. Funderar faktiskt på att kolla om den finns på SF-bokhandeln just idag. Enligt deras hemsida ska den finnas, annars beställer jag den.

        Kommentar av sonjac | september 23, 2011

      • Hahaa!!! Jag har ju den utgåvan du skrivit förord till, plus en tidigare ”Vansinnets berg” från Delta. Åh vad kul att du skrev och tipsade här😀 Den du skrivit förord till är så spännande illustrerad.

        Kommentar av sonjac | september 23, 2011


Kommentera

