Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Nytt blod

Nu har jag fått två påsar fräscht blod. Jag hoppas jag blir lite piggare av det. Hb brukar klättra upp 20… enheter? heter det så? Jag hade i alla fall 95 så nu borde det ligga på 115.
Jag fick blodet genom ASiH, men vi gjorde så att jag cyklade till dom. I vanliga fall kommer dom hem till patienten, men jag är rätt pigg och inte alls sängliggande så dom undrade om jag kunde komma över. Det tar inte ens 10 min med cykel, så det gick ju bra.

En av deras supertrevliga läkare var där och passade på att presentera sig och ta ett snack med mig. Han hade tänkt åka över till mig på fredag, men nu kunde vi prata igenom mitt fall där. Jag har tyckt en längre tid att jag nog blivit för ”frisk” för att vara inskriven hos dom. Då när jag hade stopp i tarmen och spydde hela tiden, då var det väldigt skönt att få hjälp av dom med näringsdropp, provtagningar, mediciner mm.
Vi snackade igenom det och kom överens om att jag blir utskriven från dom på fredag, då kommer en syster och hämtar droppställningen och lite annat som är deras grejer. När jag så småningom får ett återfall och blir dålig igen så blir jag lätt inskriven igen bara det skickas en remiss från Radiumhemmet, eller husläkaren. Men som läkaren leende sa: Jag hoppas det dröjer länge innan vi syns igen😀 Det är klart att det känns vemodigt, dom har varit så otroligt bra att ha att göra med, och så trevliga allesammans. Tänk vilka resurser det finns. Jag hade aldrig hört talas om dom innan min dietist på Onkologiska rehaben började prata om att jag nog skulle skrivas in där för att få i mig näring.

september 20, 2011 - Posted by | sjuk

1 kommentar »

  1. Pigg hoppas jag du blir. Och att det ska ta lååång tid innan du behöver deras hjälp igen! Härligt att de finns o att det fungerar så bra när det väl behövs.
    Kram

    Kommentar av Ingela | september 20, 2011 | Svara


Kommentera

