Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Läkarbesöket klart

Nu är jag hemma från läkarbesöket. Det gick väl bra… ca125-markören har varit väldigt låg en tid nu, jag frågade aldrig hur låg den är. Blodvärden är också låga. När det gäller de vita blodkropparna så är det bra om jag håller mig från sjuka människor några veckor till och använder handsprit mm. Röda blodkroppar är också låga så jag ska få en blodtransfusion av ASiH i veckan. Dom ska ringa mig.

Skiktröntgen som togs för några veckor sedan eller när det var, visade inga konstigheter. Det syntes ingen cancer, men som läkaren sa så går det inte att se om det finns pyttsmå områden på bukhinnan som har det här cancerplacket. Den kan vara någon mm hög bara och osynlig för röntgen.

Vi pratade om min onda rumpa och min läkare tycker att jag ska göra en magnetröntgen för att utesluta att cancern spridit sig dit. Det är inte troligt men nu har jag haft ont så pass länge.

Jag nämnde också det här ringandet i öronen som jag har fått, och det kommer troligen från cellgiftsbehandlingen som jag trodde. Det är inte säkert att det förvinner, likaså koncentrationsproblem mm som är en biverkning. Det är inte heller säkert att det går över. Det är bara att ta hand om sig själv och låta tiden gå så får vi se.

Efter läkarbesöket gick jag och Janne ner till provtagningen på Radiumhemmet. Jag skulle ta ett bastest så det är gjort inför blodtransfusionen. Det var lunchtid och mycket folk, efter en halvtimme fick jag komma in. Efter det gick Janne och jag och betalade för bilparkeringen och precis då ringde sköterskan som tog provet. Kunde jag komma tillbaks, hon hade råkat läsa en tidigare remiss till blodprov. Så det var bara att gå tillbaks och bli stucken i andra armen också🙂

Så nu är jag hemma och är väldigt trött, ska nog lägga mig en stund.

september 19, 2011 - Posted by | sjuk

4 kommentarer »

  1. Hade jag glömt att du skulle på läkarbesök. Låter ju som det gick bra om än så tröttande. Skönt om du kommer iväg på röntgen, bättre o veta tycker jag än o gå o oroa sig. Jag har inte fått ngn tid ännu:(
    Trist att blodvärdena inte vill som du, trots all blodmat o annat du äter.
    Inga trumpetsvampar idag o absolut inga flugsvampar;-),men som vanligt kantareller till mackan:) blev det på min promenad.
    Kram Ingela

    Kommentar av Ingela | september 19, 2011 | Svara

    • Jo jag tycker det var givande. Jag har ju inte fått någon tid till röntgen än, vi får se hur lång tid det tar. Men remissen är i alla fall skriven.
      Åh du hittade lite vanliga kantareller, det är trevligt. Jag vet inte vad jag gör för fel men gula kantareller hittar jag inte. jag letar nog på fel ställen.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | september 19, 2011 | Svara

  2. Vilken otroligt söt bild på herr flugsvamp :o)

    Usch å fy, förstår att du är trött! Det räcker att jag går in på ett sjukhus för att bli sjuk, och då är det allvar…måste vara något allvarligt fel på mig, elelr min kropp? Varenda gång jag varit på sjukhuset för att besöka nån, så slutar det med att jag blir sjuk.

    Det värsta var en gång när min syster låg inlagd och jag skulle vara nån form av stöd, hmmmm….., jag vakna mitt i natten, jättesjuk, så läkarna fick ringa efter min pappa & mamma, ( ja, det var många år sen nu ) så han fick komma och hämta mig, jag var för sjuk för att vara på sjukhus :o) Så om du är trött min vän, så förstår jag det..

    Varma kram

    Kommentar av Tammy | september 19, 2011 | Svara

    • Men vad märkligt att du blir sjuk av sjukhusen. Själv hade jag bara varit en gång på sjukhus innan jag blev sjuk i det här. Den gången hade jag brutit ett ben.
      Men nu känns Radiumhemmet som mitt tredje hem ungefär, efter mitt lilla hus och Jannes fina lägenhet😉

      I morgon kanske jag är piggare igen, ska få blod🙂

      Kram!

      Kommentar av sonjac | september 19, 2011 | Svara


Kommentera

