Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Ännu fler blåsor

Åh jag har fått fler blåsor på ena benet, nu är dom fyra stycken som sitter där, elakt röda, kliande och vätskefyllda, men inte så stora. Små som myggbett ungefär. Jag har en på ena handryggen också och känner mig väldigt skinnflådd inne i munnen på två ställen. Det är förstås bara två veckor sedan jag fick sista cellgiftsbehandlingen. Det ena cellgiftet, Caelyx, finns kvar i kroppen i tre veckor så det kanske inte är förvånande om jag hinner få ännu fler blåsor innan de börjar försvinna igen. Ja, ja det är bara att gilla läget, låta bli att klia och sysselsätta sig med annat… spindlar t ex🙂

I natt (sov 11 timmar igen) har det regnat 10 mm och blåst. Alla tre korsspindelnäten är borta och jag kan inte se spindlarna. Men jag tror nog de är kvar och snart sätter igång att bygga nya nät. Jag ska hålla lite koll så kanske jag har tur att få se ett nätbygge från början.

Jag drömde så konstigt i natt, att jag var ute och fotade med mitt 70-200/2,8 utefter den stora vägen mellan Naturhistoriska och Bergianska. Jag fotade på ryttlande kärrhök på långt håll och plötsligt kom en enormt stor och nästan fyrkantig fjäril glidande. Den var stor som en hundralapp och vackert tecknad i vitt och brunt. Jag fotade och fotade, med kontinuenlig autofokus i långa serier, brukar sällan använda det i verkligheten. Sen fick jag se en extremt sällsynt fågel, såg ut som en större och fetare stare och satt lite skymd på en telefontråd uppe vid en stolpe… ha! ha! Jag visste i drömmen att den var sällsynt, men den flög in i ett hål i en liten låda innan jag hann fota den. Då stod jag och lurpassade på den men det kom bara ut talgoxar och blåmesar ur lådan… så otroligt sjukt drömma så.

Drömmen avbröts av att min kära Janne ringde från UAE och klockan var 11. Han blev ju lite ledsen att han väckt mig, men det var bra. Skulle jag sovit ännu längre hade jag fått problem att somna ikväll tror jag. Det var i alla fall bra med Janne, jobbet har gått väldigt bra hittills och kunden är nöjd med det som demonstrerats.

Janne kommer hem på fredag, 9e, och då fyller han år. Jag har hittat den perfekta presenten, han kommer att bli så förvånad, förtjust och glad. Jag skriver inte här vad det är än, vet att Janne kikar in här ibland och kollar hur jag mår😉

september 6, 2011 - Posted by | insekter, sjuk

4 kommentarer »

  1. Uff vad jobbigt med blåsorna. Jag vet att det är helt olika orsaker, men jag får ganska ofta blåsor i munnen, kring naglarna (mindre nageltrång) och ibland också på fötterna. Detta för att mitt skinn är dåligt och reagerar på medicinen på det här sättet. Men det är inte så mycket att jag sällan ens pratar om det. Men jag kan i alla fall tänka mig hur jobbigt det måste vara att ha stora eller många på en gång. Hoppas det lugnar ner sig snart igen, det blir väl i alla fall en bättre årstid för sånt nu, om det inte är lika varmt?

    Haha, knasiga drömmar har vi väl alla til och från. Undrar om du drömmer om naturfoto för det där med fusket i bilderna som du skrev om? Har det dykt upp någon förklaring eller något annat kring det? Det är ju en alldeles egen soppa.

    Kommentar av Anna | september 6, 2011 | Svara

    • Det är inte så illa med blåsorna, fick tips av Steffe53 att smörja på lite xylocain och det funkar bra. Jag vet ju vad det beror på och har fått den sista behandlingen nu, så dom kommer att försvinna. Jag vet att det ser lite gnälligt ut i bloggen när jag skriver om biverkningarna, blåsor, kräkningar mm, men det är för jag vill kunna läsa om hur det var nästa gång jag får återfall och går på cellgiftsbehandling. Jag är så bra på att förtränga det som varit och se framåt🙂

      Jo jag tror mina drömmar har att göra med att jag läst så mycket om den här fuskhistorien. Det har väl inte kommit fram något nytt, dom har gjort sig oanträffbara verkar det som. Fy sjutton vilken ångest han måste ha, jag undrar verkligen hur länge han hållit på och klippt in grejer i sina bilder. Tittade igenom en av böckerna jag har från honom. Av 365 bilder hittade jag 18 som jag är säker på är montage nu när jag tittar utan skygglappar. Men det är säkert många fler än så.

      Du jag läste det där testkapitlet på din bok, jag gillade det mycket. Du har ett vackert och flytande språk tycker jag, och en intressant historia. Den där vill jag gärna läsa när den kommer ut.

      Kommentar av sonjac | september 6, 2011 | Svara

  2. Usch! låter jobbigt med blåsorna, själv hade jag nog inte stått ut. När jag tycker det känns otäckt och irriterande när tex tandläkaren justerat en tand eller när man bitit sig i kinden när man tuggar eller dylikt. Brrr blåsor..
    Men å andra sidan så är de ju en del i medicineringen och bli av med det onda, kanske uderlättar lite, men fortfarande otäckt och jobbigt. Du är tapper som står ut.
    Nä nu till trevligare saker, vilken skön spindelbild. Gillar hur bilden delas diagonalt av nätet och delas in i två färgfält. Nätet ger intryck av att vara en gyllene glob. Gillar också hur jag kan ana lite diffust ett byte i nätet. Som sagt mycket tjusig bild…

    /Christer K

    Kommentar av Christer K | september 7, 2011 | Svara

    • Äsch då, det är bara att gilla läget🙂 Jag har också väldigt svårt för tandläkare, dom måste alltid bedöva om dom måste laga eller så.

      Vad kul att du gillar nätet och beskriver hur du tänker. Jag tänkte inte riktigt på att det är uppdelat i färgfält sådär. Men jag tänker nu efteråt att jag borde testat någon bild där jag vridit kameran så att spindeln och nätet ligger vågrätt. Den blev lite baktung nu, men å andra sidan hade kanske ljuset sett skumt ut om jag vridit på allt. Spindeln hängde ju där nästan uppochner. Jo det måste vara något litet byte som syns oskarpt där. Den svarta bollen den har i ”munnen” är resterna av ett tidigare byte.

      Kommentar av sonjac | september 7, 2011 | Svara


Kommentera

