Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Blåsor

Hemmagjord Club sandwich

Nu börjar jag få en ny biverkning från cellgiftet Caelyx, blåsor i munnen. Jag har förstått att det är rätt vanligt men jag har klarat mig till igår. Då fick jag en liten tråkig blåsa längst ut på tungspetsen. Gissa om jag håller på och petar mot någon vass tandkant hela tiden, varför kan man inte låta bli. I morse var det något bättre, en stund. Tills jag kände att jag fått en blåsa längre in i munnen, nära tänderna, och nyss dök det upp en till på tungan ca en cm från den första. Det kan vara fler på gång, det känns lite irriterat och konstig på flera ställen. Men jag tycker det är ok ändå, nu har jag fått sista cellgiftsbehandlingen för den här gången så det kommer att bli bättre med allt så småningom.

Jag fick min andra dopingspruta i fm. Den här gången blödde det inte alls, det måste ha tagit konstigt förra gången eftersom det inte ville sluta blöda då.

Syster tog också ett blodprov, från venporten. En del av sköterskorna frågar var jag vill ha provet taget, porten eller armen. Andra vill helst ta det från porten, speciellt om provet ska visa ”salter” eller vad det heter. Då kan det visst visa lite fel om provet tas genom armen och det stasas (läggs ett band om armen). Men jag har inte kollat precis vilka prov de skulle ta idag, det kanske bara var det vanliga med röda, vita och trombocyter.

Det känns tungt att cykla nu, men jag ger mig inte, jag ska cykla lite varje dag. Tog mig ner till affären och handlade ingredienser till en Club sandwich. Mmmm, det blev smarrigt. När Janne och jag var och hälsade på hans dotter, hennes man och nyfödda barn så bodde vi en natt på ett Scandichotell. Där på deras matsedel stod det att de hade just Club sandwich. Jag beställde och vad får jag in… en j-a kycklingwrap. Jag protesterade först, och servitrisen höll med, sådär ser inte en Club sandwich ut. Men jag tänkte att ”så illa kan det väl inte vara”, så istället för att skicka ut den så började jag äta den. Ok, innehållet var hyfsat förutom att tunnbrödet som var runt var så otroligt tråkigt och smaklöst. Kycklingen var bra grillad, currymajonäsen, baconen osv ok… men det fanns ett stekt ägg i den… ett ägg!!!! Är dom inte kloka. Jag åt ändå, så svenskt och dumt. Men jag tog ett snack med servitrisen efteråt också, det gick ju inte att äta tunnbrödet överhuvudtaget. Men jag fick betala fullt pris ändå. Ja, ja… Scandic i Borås var det, alldeles för hårda sängar hade de också😉
Men min Club sandwich blev god, fast jag stekte kycklingen istället för grillade, och rostade brödet.

Janne har det bra i UAE. +42 i luften, +28 i poolen och +34 i havet… och +22 på rummet. Resan gick fint, han kunde sova mesta tiden. Vi har Skypat idag, paddan är kanon till det. Han visade runt hur det såg ut i rummet och utsikten från balkongen, riktigt höga skyskrapor utanför.

september 2, 2011 - Posted by | mattips, sjuk

4 kommentarer »

  1. Det där såg riktigt gott ut! Hoppas att blåsorna ger med sig!

    Kram
    Mia

    Kommentar av Mia Trankell | september 3, 2011 | Svara

    • Det var riktigt gott🙂 Jag har klar blåsorna, men det funkar att äta ändå som tur är.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | september 3, 2011 | Svara

  2. ”+42 i luften, +28 i poolen och +34 i havet…”
    Kyler dom ner vattnet i poolen? Vi som gärna värmer upp bassänger till +34.

    Kommentar av Daniella | september 7, 2011 | Svara

    • Ja det är rätt, dom kyler vattnet i poolen. Det är väldigt mycket de kyler där nere, AC finns överallt och i Dubai har de tom en inomhusskidbacke med riktigt snö.

      Kommentar av sonjac | september 7, 2011 | Svara


Kommentera

