Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Mjölksyra

Jag duschade lite med sprayflaska på korsspindelnätet för att se det bättre. Den är ju inte så väldigt strukturerad med sitt nätbygge tycker jag. Speciellt mitten ser skumt ut. Iofs har den nog fångat lite byten där. Då klipper den upp nätet runt bytet för att kunna hantera det, och lagar nätet efteråt.

I fm kom ASiH och gav mig den första av tre sprutor Zarzio. Jag fick den i magfettet, bra ställe. Syster nöp lite runt en valk och stack in sprutan. Det kändes mindre än när man de sätter in en nål i min venport eller ”fiskar” efter vener i armarna för att ta eller ge något, typ blod, kontrastvätska mm😉
Men det ville inte riktigt sluta blöda efteråt, fast hålet efter nålen var mikroskopiskt. Jag var tvungen att sätta på ett plåster till sist, det fungerade bra.

Jag tror att blodvärdena är på väg ner nu rätt fort. När jag skulle diska idag fick jag mjölksyra i armarna, ha! ha! Hur knäppt låter inte det😀 Sättaigångtröskeln är högre än vanligt också, jag blev kvar inne hela dagen tills klockan var 21. Då tvingade jag ut mig själv på en promenad till affären. Japp, jag promenerade, hoppas jag inte får några blåsor på tårna pga det. Men jag tog det lugnt och fint och hade mina slappa sandaler, inga gympaskor som klämmer eller blir varma. Det var för det hade mörknat och jag inte har något lyse på cykeln som jag inte ville cykla.

Det känns inte lika illa i axeln/skuldran längre. Men höger rumpmuskel har börjat smärta igen, och det ordentligt. Jag har svårt att sitta faktiskt. Så det blir mer att stå, gå eller ligga i soffan. Ja, ja det går väl över det med.

I morgon flyger Janne till UAE för en veckas jobb. Det verkar ”bara” vara +43 grader i skuggan där nu. Det brukar vara uppåt 50 vid den här årstiden, hoppas det inte blir så högt.

 

augusti 31, 2011 - Posted by | insekter, sjuk

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

