Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Mera blommor

Nej det blev inget bra fotoväder i helgen. Det var för varmt, fuktigt och blåsigt. Jag börjar bli tröttare igen också men Janne och jag cyklade en kort sväng på Järva i lördags. En hoppa fotade jag lite på, men det blev lite väl rörigt i bakgrunden. Efter en stunds cyklande var jag tvungen att lägga mig och vila på en bänk, ha! ha! Envis? Vem? Jag?

Söndag och måndag blev extremt slappa. Janne gjorde egna hamburgare med ugnsbakade potatisklyftor, väldigt fräscht och gott och vi satt och kollade en del på friidrotten. Det gick ett program om barncancer på TV i söndags också, den var sevärd.

Nu är vädret helt ok igen, iofs mulet just nu men det har varit sol och sval hög luft. Jag tog en sväng med tåget till Bergianska mitt på dagen idag. Då är det inte så mycket folk som kan smitta mig med någon höstförkylning på tågen. Dom hade börjat rea ut perennerna till halva priset på Plantagen. Två plantor fick följa med hem. En sedum/kärleksört ”Herbstfreude” och en solhatt/rudbeckia ”Sunrise”. Jag var lite i valet och kvalet där, det fanns en snyggare sedum med mörkt bladverk och ljusare blommor, men dåliga plantor. Och så fanns det en mer gulorange solhatt, snygg men också rätt kassa plantor.
Köpte en gulorange bollkryss också, till urnan vid ytterdörren.

I morgon är det dags för den första av tre sprutor Zarzio. Det är bra🙂 Men jag är trött och har ordentligt ont i höger skuldra/axel… det är dumt. Men det går säkert över. Jag har i alla fall inte ont i ryggen (ta-i-trä) 😀

Echinacea ”Sunrise”

Sedum ”Herbstfreude”

Bollkryss vid ytterdörren

augusti 30, 2011 - Posted by | blommor, insekter, sjuk

9 kommentarer »

  1. Nydelige bilder!

    Kommentar av Hilda | augusti 30, 2011 | Svara

    • Tack ska du ha Hilda🙂

      Kommentar av sonjac | augusti 30, 2011 | Svara

  2. Gräshoppor är sommar! Men bolkryss är höst! Vi står väl mitt emellan nu eller vad tycker du?;-)
    Och jag ser också fram mot lite hög sval luft!
    Knepigt det där m värken?? Jag har ju också ont på lite konstiga ställen, man blir så oroad:-(
    Kram Ingela

    Kommentar av Ingela | augusti 30, 2011 | Svara

    • Visst är vi lite mittemellan, fast för mig är gräshoppor/vårtbitare högsommar/sensommar, spindlar är mer tidig höst, tror jag. Men bollkryss är absolut höst, kollade lite på sådan där prydnadskål och små höstastrar, men det blev för mycket höst. Kryssen kunde jag inte låta bli, brukar inte köpa sådana men den här färgen var så fin mot mitt hus och urnan såg förfärlig ut innan.

      Nej jag är väl inte så oroad av värken/smärtan än. Men håller den i sig när jag är mer ”avgiftad”😉 måste jag hitta på något. Än så länge inbillar jag mig att det är en liten muskelinflammation och håller den i schack med Ipren och Panodil. Det skulle kunna bero på att jag sitter vid datorn, men jag har suttit ovanligt lite nu ett tag så det borde inte vara det. Ja, ja… vad är väl en bal på slottet😉
      Kram!

      Kommentar av sonjac | augusti 30, 2011 | Svara

      • Den var väldigt stilig bollkryssen i den krukan!!

        Kommentar av Ingela | augusti 30, 2011

  3. Vackra bilder på Dina blommor och insekter!
    Ha det bra och hälsningar från Ingegerd.

    Kommentar av Ingegerd | augusti 30, 2011 | Svara

    • Tack ska du ha Ingegerd, hoppas du får en fin dag🙂

      Kommentar av sonjac | augusti 31, 2011 | Svara

  4. Underbara Sonja…

    Ingen kan skriva och fota som du, så är det bara!!

    Du, jag har tänkt massor på dig, men jag tar det i ett mail istället… :o)

    Vet du, jag har gått och blivt med blogg :o)) Bara i nystadiet, men du är jättevälkommen att besöka mig där om du får tid och lust, adressen dit är http://imageorama.blogg.se/

    Nä, nu ska jag skicka ett mail till dig!

    Varm kram til dig fina tjej!

    Tammy

    Kommentar av Tammy | augusti 31, 2011 | Svara

    • Hej, hej Tammy!
      Oj vad mycket positiv energi jag får av din kommentar🙂 Jag har kollat mailet, funderat lite och även skickat vidare det till Janne. Bloggen är kanon, du tar upp ett väldigt aktuellt ämne, bildstöld. Jag har lagt till din blogg i min bloggrulle så jag och andra ska hitta tillbaks till den. Vilka kanonbilder och kul och klok text du lagt till.
      Många kramar tillbaks!😀

      Kommentar av SonjaC | augusti 31, 2011 | Svara


Kommentera

