Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Doping och blodprov

Kärrspindeln har ömsat skinn

Nu har jag fått ordning på sprutorna och blodprovet nästa vecka. Det känns väldigt bra. Ett tag tänkte jag att jag struntar i det, jag orkar inte ringa runt ett varv till  men så ringde en läkare från Radiumhemmet i fm och vi bestämde hur hon skulle skriva i min journal så att ASiH kunde hjälpa mig med de tre sprutorna med Zarzio. De ”dopar” mig så att mina blodvärden klättrar uppåt lite fortare.
Några timmar senare ringde jag ASiH och kollade om de kunde läsa någon notering om sprutorna och det kunde dom, så dom kommer på ons, fre och sön och ger mig en spruta. På fre ska det dessutom tas ett blodprov. Ha! ha! Först sticker dom mig för att spruta in Zarzio, sen sticker dom mig för att dra ut blod… eller i omvänd ordning.

Korsspindeln har fått en kompis idag. I morse såg jag ett nät till i närheten av det gamla. Jag funderade på om samma spindel kan ha flera nät, men så såg jag de nya strimmiga benen bland blommorna. Den nya är något mindre än den första.
Jag har även hittat en ny spindel, den är stor och läbbig, och skygg. Bor under husfasaden på framsidan och kom fram lite då jag vattnade nyss. Det hamnade lite vattendroppar på nätet så den trodde väl det var ett byte. Men när den insåg att den tagit fel drog den sig snabbt in under fasaden igen. Jag gissar på husspindel.

Det är fantastiskt väder ikväll, och ska bli så i morgon också. Janne är ledig hela helgen, inga Nikonkurser eller jobbresor utomlands. Kanske vi kan komma ut och fota lite insekter nära där han bor i morgon em. Det är tur att jag har en cykel på vardera ställe, annars hade jag blivit sittande inne.
Jag känner att jag börjar bli trött efter senaste behandlingen igen. Det är inte så att jag är helpigg mellan, men visst går det uppåt och neråt. Det har nog mycket med Hb att göra.

-Varför har du så många ögon, mormor? Det är för jag ska kunna se dig bättre😉

 

augusti 26, 2011 - Posted by | insekter, sjuk

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

