Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Krabbspindel

Krabbspindel på phlox

Sensommaren är verkligen spindeltid, här sitter en krabbspindel på mina lilarosa phlox och väntar på något ev byte. Dom byter lite färg beroende på vilken blomma de sitter på.

Den nedan som sitter på en ringblomma är lite mer gul för att smälta in. De bygger inga nät som t ex korsspindeln utan ligger i bakhåll.

Det blev lite strul med ordinationen på mina tre sprutor, ASiH kunde inte hitta något om att jag skulle ha tre st varannan dag med start på åttonde dagen efter behandling. Det låg kvar en ordination med två sprutor på dag 12 och 14. Så jag ringde min kontaktsköterska på Radiumhemmet så skulle hon ordna det med en läkare under dagen. Då ska jag få den första på måndag. Det känns lite nödvändigt att få dessa för att få upp alla blodvärden lite snabbare, inte minst de vita nu i förkylningstider. Hör jag att folk i min närhet nyser/hosta/snuvar så går jag undan. Jag tvättar jag händerna ofta och försöker låta bli att peta mig i ansiktet för att slippa bli förkyld.

Krabbspindel på ringblomma

augusti 25, 2011 - Posted by | insekter, sjuk

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

