Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Kanonväder

Kålfjäril i ringblommor

Det har varit kanonväder igår och idag. Lagom varmt och fint ljus. Jag har cyklat lite både igår och idag, hos Janne ute på Järvafältet. Bäst att passa på innan alla blodvärden är nerkörda i botten igen.

När jag kom hem så tittade jag till korsspindeln i rabatten. Den har ett vackert nät och jag fotade lite på det. Sen hittade jag en harkrank som jag slängde in i nätet. Det var riktigt intressant att studera den. Först lindade den in insekten i lite nät, sen klippte den upp en lucka i nätet så den kunde linda runt mer nät. Till sist var den nöjd och började äta upp harkranken. Nu en kort stund senare är det bara en liten svart klump kvar och spindeln ska väl strax laga nätet.

Blomfluga i ett vitt nattljus

Korsspindeln i sitt vackra nät i min rabatt

augusti 24, 2011 - Posted by | insekter, sjuk

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

